glad påsk!


Skärtorsdag och jag känner mig lika fit for fight som ett söndermanglat lakan. Jag hoppas verkligen inte det är en förkylning på gång, för då blir jag väldans less. Jag har inga som helst planer på att bli sjuk, för jag tänker INTE spendera påskhelgen liggandes i sängen! Tror dock det kan vara sista visdomstanden som börjat spöka, vänstra käkhalvan har börjat ömma p.g.a. ovan nämnda.

Fick veta idag när jag får min sommarsemester, fick fyra veckor i juni  - eh?! Måste säga att det känns riktigt surt.
2:a juni som första semesterdag, då har ju knappt isen hunnit gå här uppe i norr... Nej, detta måste jag klura ut någon vettig lösning till.

Nog om tråkigheter. Som sagt påsk nu! Ska bli skönt, ledig hela påsken. Emma kom förbi och firade skärtorsdag med mig. Imorgon blir det påskbuffé i stugan, tänkte ta med mig längdskidorna och fara ut på en tur. Resten av påsken blir det mysa, sola (förhoppningsvis), träna och kanske lite vin någon kväll.

Utbildningen går väl lite smått framåt, med ett visst mått av optimism. Saker och ting börjar faktiskt fastna, tack och lov, även om mycket fortfarande svävar i dimman.

Vet inte vad det är med min aptit, kan inte äta middag. Kanske p.g.a. allt fika under dagen? Senaste dagarna har jag bara mått illa både kvällstid och morgon. Fått rata tre olika matlådor nu som jag verkligen inte klarat av att äta, blir bara otroligt äcklad av tanken. Istället "racklar" jag med fil, keso, grönsaker, nötter, ost, mackor etc. Pallar bara inte vanlig mat! Samma igår till lunch, kunde inte äta någon av mina vanliga lunchlådor utan fick gå ut på stan och äta en riktig flottbomb till foccacia. Vi får hoppas att detta är en högst tillfällig fas, annars blir det knepigt. Nu ska jag sova innan jag somnar sittandes (vet inte hur många gånger jag skrivit helt tokigt i detta inlägg, fått radera och göra om. Orden snubblar. Ha överseende med vissa stavfel/konstiga meningsbyggnationer)

Natti!


Kommentarer
Postat av: E

tack för en lugn mysig kväll :) du ska se att allt löser sig till det bästa, även om man kanske inte tycker det just när det händer ;)

2008-03-20 @ 22:37:26
Postat av: Emelie

är du med barn?? =))

2008-03-21 @ 10:50:49
Postat av: Elin G

Vet inte om det blir nån stugtur för oss, tror inte vi har planerat det, fast vi har inte planerat så mycket annat heller, så man vet aldrig =) Får hoppas på det, skulle vara mysigt att fara ut dit en sväng! Är ni i stugan över påsk?

2008-03-21 @ 12:22:28
URL: http://eling.webblogg.se
Postat av: sanna

jag började också undra om du kanske var gravid? ;)

2008-03-21 @ 19:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0