bakisteamet


Godmorgon!

Igår var det afterwork med nya teamet. Vi på Telia måste ändå vara rätt bra på att hitta anledningar att slå klackarna i taket, för två veckor sedan var det avslutningsfest med gamla teamet på kundtjänst, och nu var det vi Supporttekniker (låter inte det avancerat så säg) som ville bekanta sig med varandra genom att partaja ihop.

Först åt vi middag på Bakfickan innan vi for hem till en i teamet på Malmudden där vi drack vin, spelade guitarhero och flummade på. Jättetrevligt! Utgång på både Cleo och Olivers, sedan taxi hem. Denna kväll sved ordentligt i plånboken vill jag lova... Uh!

image110
Jag, Johanna och Jenny

Det som är roligt med vårat nya team är att alla 15 är rätt lika i ålder, i vart fall mentalt. Ungefär 50/50 i könsfördelning. Känns kanon redan efter två veckor, och det är ju väldigt viktigt. Men nu såhär dagen efter mår man lite som man förtjänar, tänkte dock trots allt ta mig ut i solen snart. Lillan ligger här bakom mig och försöker tvätta sig trots tratten, stackarn.... Men hon har börjat äta/dricka i alla fall.

På tal om jobbet... Igår började vi med bredbandsutbildningen, och jag ville bara dö. Fick riktig ångest "Vad tusan har jag gett mig in på?!". Läraren hade lika gärna kunnat stå och snacka grekiska när han gick igenom olika tekniska funktioner etc etc. Gav dock med sig lite då vi framåt eftermiddagen fick medlyssna och jag fick höra av kvinnan jag medlyssnade med att hon inte varken varit tekniskt snille eller datanörd när hon började utbildningen, men att det gav med sig. Thank you, thank you.

Idag blir det först syskonbarnskalas, Emanuel blir 13 år, hurra! Tiden går fort. Sedan är det ju faktiskt final i melodifestivalen, det går inte att missa!

Nä om man skulle sno ihop en liten fruktsallad och sedan bege sig ut på prommis....

Take care!

[ over and out ]

Kommentarer
Postat av: emelie

Vad skojigt med personalfest!! jag och jakob har promenerat ute på isen idag och bort mot gråsjälören och drack kaffe=) det var mysigt, I love this weather!!

2008-03-15 @ 14:32:39
Postat av: sanna

jag vet, det där med svullen mage är ju vardagsmat för dom flesta, och för mig :/ men testa enzymtabletter du också, vet du hur bra det är! och så skippa mjölkprodukterna!

2008-03-15 @ 19:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0