storstädning

Idag är första semesterdagen. Känner mig nästan lite ovan vid att ha så mycket tid, är väl fortfarande uppe i varv. Kommer säkert ta ett tag att komma in i "göra-ingenting-lunken":

Har dragit igång en storstädning här hemma. Just nu är det gardinerna som tvättas, ska snart gå ut och piska mattor och täcken. Upptäckte att jag inte hade någon mattpiska, var på stan med Stina så tänkte att då är det ju ypperligt att inhandla en sådan. Gick till Clas Ohlson (dom har det mesta) och hittade en mattpiska, ställer mig i kassan.

Man i kassan: "Vem ska du piska med den här? ;-)"
Jag: "Eh. Haha."
Man: "Aha, och en fotfil också..Sedär.. mhm mhm."
Jag: (försöker prata bort det hela) "Jo, jag skulle haft aceton också men det hittade jag inte"
Man: "Nej, vi har inte det. Vilken salig blandning du handlar. Får verkligen fantasin att flöda...*ler*"

Jag snabbar mig att packa mig bort därifrån och går fnissande ut från affären. Oh my. 40-års kris månne????

Inhandlade även en svart klänning på Indiska. Nu fattas bara en massa färgglada accessoarer i form av bälten och sjalar, ska ta Pernilla (experten på området) till hjälp. Kan ju säga att det inte finns många neonfärgade prylar i min garderob, men tänkte ändra på den saken.

Nu tillbaks till städningen! Åh. Ska jag orka träna? Jag borde verkligen göra någon form av träning, jogga eller gymma. Men motivationen.......

Kommentarer
Postat av: Pernilla

I will try my best! By the way fan vilken rolig gubbe i kassan!! HAHAHA lät väldigt likt en 40-års krisande man :P

2008-06-16 @ 20:23:07
URL: http://perniillah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0