länge sen sist

Det var ett tag sen jag lämnade ett avtryck här. Tänkte skriva igår, men då skulle tydligen min blogg flyttas och jag fick avvakta tills detta var klart.

Varit rätt fullt upp sista tiden, student i torsdags då kusin Henrik gick ut och viftade med studentmössan. Lägger upp lite bilder senare, när jag är hemma. Fredag for jag ut till stugan och stannade där till söndag, helt underbart. Inte gjort något vettigt alls, mest bara "varit". Tagit skogspromenader, myst på med katterna (både föräldrarnas och Missan), ätit gott, umgåts med familjen... Behövligt, säger jag.

Sedan gör jag mitt bästa för att undvika fotbolls-EM. Till och med jag har märkt att det börjar lukta fotboll i knutarna, konstigt vore det ju annars eftersom man matas med EM 2008 överallt man vänder sig. I reklampausen spelar 2/3 snuttar på fotbollsfebern. Och med risk att få en boll i skallen: couldn't care less.

På tal om boll, lagt ner allt vad träning heter och kör stenhårt på glassfabrikens utbud. Jag har skapat en ny trend som passar EM: Boll 2008. Tänker fortsätta på denna femma nu under semestern också, då lär det sänkas rätt så många kalla. Mmm-m-mmm!

Sedan till tråkigare nyheter... Missan flyttade igår :-(
Usch vad hemskt... Känns riktigt, riktigt tråkigt. Hunnit fästa mig rejält under de 3-4 månader hon bott hos mig. Särskilt då hon är en så pass fin och go kisse. Städade undan kattlåda, kattmatskålar, leksaker och sådant igår, så får pappa hämta det idag när jag är på jobbet. Klarar inte av att ha det hemma, vill som inte se sakerna och komma ihåg. Känns som att jag svikit tjottobotten... Hujjans. Och är orolig att hon inte kommer trivas i sitt nya hem, var kanske inte det drömhem jag önskat henne.

Nu ska jag koppla bort verkligheten, slå på autopiloten och jobba vidare.

Take care!

Kommentarer
Postat av: E

snutten då! det kommer gå bra för missan ska du se :) jag kommer hem ikväll! kan du ringa mig när du slutat jobbet??

2008-06-10 @ 13:50:57
Postat av: emelie

Jaså så katta har fått flytta ifrån dig??!!! tråkigt..man vet ju hur´snabbt man kan fästa sig vid djur! Det enda positiva är att jag inte kommer att få en allergichock a la grande när jag hälsar på dig. För det var ju ett tag sen jag var hos dig nu efter att mitt öga dog förra gången! Hahahahahahaha

2008-06-10 @ 14:35:36
URL: http://emeliewarja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0