Säljes: lampa


Billigt. Riktigt billigt. Kan snudd på sträcka mig till att skänka bort schabraket. Right now I'm a bit pissed of.
Har en taklampa här i sovrummet som jag i 9 månaders tid klurat hur man får ner, p.g.a. dammet som ligger och samlas i den som syns väldigt tydligt när lyset är påslaget. Säkert många gäster som uppmärksammat denna sanitära olägenhet, även om det bara är systeryster som varit rapp nog att kommentera det.

Teknisk som man är har jag försökt få ner spektaklet ett par gånger men inte lyckats. Tills jag för ca 1 vecka sedan svängde förbi hos Anders och han hade en liknande lampa, så passade på att fråga honom vad hemligheten är.
"Eh, du skruvar loss den i piggen där nere?"
(dekorationen? jaha.)

Nu imorse gick en lampa, så tänkte att det blir ett alldeles ypperligt projekt att ta tag i efter jobbet! Said and done, iklädd hemmakläder (gud så skönt, kom på att det faktiskt är första gången på snart en vecka jag verkligen haft så mycket hemmatid att jag hunnit byta om) laddade jag upp med dammtrasor och nya glödlampor. Vips är lampan nere, jag duschar av den (så illa var det, ja) till missans stora glädje, alla är nöjda och glada TILLS jag ska få upp den igen.

Började försöken, glad i hågen. Efter ett tag landade en ondrynka mellan ögonen. Lite senare tillkom diverse svordomar. Och nu ligger lampan i badrummet igen, missan håller som bäst på dissekera den och jag bryr mig inte ett skvatt! Försöker nu undgå att bländas ihjäl av tre überstarka nakna glödlampor, men annars.
[ jag ser inte, jag ser inte - skygglappar ]

image89


För inte så många minuter sen var virrpannan Sara i full gång att leta sitt passerkort till jobbet med en alltmer tilltagande panik. Efter att ha tömt handväska, ryggsäck, jacka, jeans etc på innehåll ett X antal gånger är katastrofen ett faktum: jag har tappat mitt passerkort, Telia kommer stämma skiten ur mig och jag kommer bli ersättningsskyldig efter inbrott där 100-tals datorer försvunnit. Tack och lov hör en räddande ängel i form av Jenny av sig, hon har gjort en andra djupdykning i röran på desken och under en pappersbunt hittat kortet (det första jag gjorde när jag såg att det fattades var såklart att sms:a "Ligger mitt kort på skrivbordet?!). Phew!

Imorgon är det arbetsintervju gånger två, önska mig lycka till. För annars vet jag inte vad jag gör. Vad gör jag då?Tänk positivt, allt sker som det är menat att bli, kanske inte bäst för stunden men i långa loppet. Men jag hoppas hoppas hoppas på alternativ ett i intervjuföljden, so I can reach outside the box.

[ Imorgon är första dagen på resten av ditt liv ]

image88


Nej ni kanske man skulle traska in i köket och mumsa i sig en tallrik bulgursallad med kräftstjärtar och rökt lax - den du!
Sedan får vi se vad det blir av kvällen, hade egentligen varit bra om jag tog mig iväg till Inpuls för spinning/core, men samtidigt så skönt att bara vara hemma en kväll och pilla navelludd i soffan. We'll see.

Take care!

[ over and out ]

Kommentarer
Postat av: E

testat stress reduction kitet? :P
hehe det där letandet känner jag igen, jag har insett att jag inte får nöta in vanan att förvara saker på samma ställe; när dom en gång inte finns där utbryter total kaos! inte kul när man e på språng mot bussen kan jag säga :P
kan det vara intervju på mitt gamla place? iiih du måste höra av dig och berätta hur det gått :D ska hålla både en och två tummar för dig hun!

2008-02-20 @ 20:53:53
Postat av: Elin

haha ja såna lamp problem kan man verkligen bli tokig på! Speciellt när man måste fixa nåt och hålla armarna uppåt och så blir man trött i armarna och.. typ ARG! haha.. hoppas arbetsintervjuerna gått bra! Vart har du sökt?

2008-02-21 @ 22:34:25
URL: http://eling.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0