Immunförsvarshaveri


Jaha. Då sitter man här igen (igen, igen, igen - IGEN) med täppt näsa och akuta nysningar som inträffar var och varannan minut. Min kropp är helt ur balans, vad är detta?! Förra veckan var jag hemma från jobbet ett par dagar p.g.a att halsen var täckt av svullna körtlar, både på sidorna och framme under hakan till. Nu fick jag gå hem från jobbet igen, akut förkyld och med feberfrossa.

This is no good!
1. Min träning haverar (totalt)
2. Kommer snart bli sparkad längre än till månen
3. Kommer få börja panta burkar varje månad den 25e av alla karänsdagar.

Så på vägen till bussen svängde jag in på Smedjan och besökte hälsokostaffären där. Inhandlade ett förråd med Mivitotal Plus och Probiotika, som tydligen är bra när man har symtom som jag - dvs blir sjuk hela tiden. Trodde att jag med mitt sunda leverne låg rätt bra till vad gällde immunförsvar, här knapras det vitlök, ingefära, färsk frukt/bär för glatta livet. Men tydligen inte.Damn. Nåja, jag hoppas mina slantar var välspenderade, återstår att se.

Innan jag avvek idag var teamet ut och åt lunch på Österns pärla. Och jag säger då det, det är inte lätt alla gånger att vara vegetarian. De hade en färdig lunch meny man fick välja från, lite olika rätter. Biff, kyckling, kyckling, kyckling, biff. Frågade lite diskret vart de vegetariska alternativen fanns:

"Ursäkta, har ni något vegetariskt?"
"Eh. Nja."
"Jaha...? Har ni något med fisk då?"
"Naae."
"Nähä?!"
"Vi kan fixa stekta grönsaker om du vill."
"Uhm.. Jaha. Jag antar att det blir bra."

Jag fick genast mycket större förståelse för alla vegetarianer som jag tidigare inte till 100% förstått då de sagt att det är knepigt med vissa restauranger. Frågade t.o.m. om jag kunde beställa någon av de thailänska kycklinggrytorna med grönsaker och kokosmjölk, bara ta bort kycklingen, men det gick inte. Icket sa nicket. So long, and thanks for all the fish, säger jag.

image84
Lite rått... jag menar råa grönsaker, mus-fillibabba. Bon appetit!

Annars? Detoxen går bra, katten mår bra, bilen rullar, stormen viner och choklad är gott. Nu ska jag gå och bädda ner mig under täcket, knapra på mina piller och bete mig som man ska då man är sjuk. Behave!

Take care!

[ over and out ]



Kommentarer
Postat av: emelie

Hahahahahaha..Hej snorpadda!!! vad trevligt att det inte bara är jag som ständigt är sjuk/förkyld!...behöver ju någons support när immunförsvaret krackelerar!!! =D

2008-02-13 @ 17:54:38
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: E

ajaj Saris, blev det så illa att du fick lämna arbetet.. :/ det här låter inge vidare.. men om du ser det positivt; säkert en massa utrensningar på gång hos dig :D krya på dig nu darl! puss

2008-02-13 @ 23:01:46
Postat av: Emelie

Hej snorkråka! vad synd att vi inte kunde snora ikapp idag=D Nä det är ju allmänt känt att kaffe och druvor kan vara en aning laxerande, men å andra sidan, vad tål min mage egentligen!?!? hahahahahahaha

2008-02-14 @ 14:31:52
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0