När det lider mot jul

Tiden rusar verkligen mot julafton! Redan Lucia imorgon, kan inte förstå att det gått så snabbt. Man får verklgien anstränga sig för att stanna upp och bara njuta av adventstiden.

Både jag och Robert har tagit ledigt måndag och tisdag nästa vecka, plus att vi har ledigt helgen. Så sitter nu och räknar timmarna till den lilla ledigheten! Ska bli alldeles underbart, hoppas julstämningen infinner sig nu när man får en chans att hinna slappna av och dona med julpyssel. Det står bl.a. pepparkaksbakning på schemat, får visserligen mer eller mindre tvinga en motsträvig pojkvän till en sådan aktivitet men ingen jul utan julbak i någon form! Tänkte även göra någon form av julfudge eller nougat. Mmmmm.

Annars då? Allt knallar på som vanligt. Träningsvärk som inte är av denna världen sedan onsdagens bodypump. Sinnessjukt, men så är det antagligen när man legat efter med träningen. Benböj vet vart det ska blöda i benen, så att säga. Hyrde film med Emelie i onsdags (som självklart helt i det nya livets anda åtnjöts tillsammans med en påse Hemmakvälls godis), blev en skräckis som heter Shutter. Eh ja. Det var ju det där med att jag inte ska se sådana filmer för att:
 
1. Jag blundar i stort sett filmen igenom, bra valuta för pengarna
2. Råkar jag titta så skriker jag bara och skrämmer både mig och filmkamrat

Hur som helst så vaknade jag klockan 3 på natten efteråt och fick världens flashbacks från diverse otäcka scener. Låg och skruvade mig ett tag innan bilderna blev för övertygande i min halvdvala, då jag fick hoppa över till Roberts sänghalva och väcka honom. Haha. Sara 10 år har sett sin första skräckfilm. Typ.

Nej dags för jobb. Har ingen matlåda idag, måste ut och springa på halvtimmes lunchen. Nice price.

Take care!

Kommentarer
Postat av: emelie

haha tänk jag som sov själv efter den där filmen!!=))

2008-12-14 @ 17:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0