mitt i ledigheten

Riktigt underbart med långhelg, njuter i fulla drag! Idag har vi haft en riktigt nyttig dag, tvättat och frostat av frysen. Fick ett bra tips av Emma, att snöra ut frysmaten på balkongen nu när det är vinter. Sagt och gjort, sedan var det bara att sitta med en skruvmejsel och hammare för att hacka loss isstycken. Plus en hårtork för att värma upp isen. Värsta kittet.

Igår bakades det pepparkakor för fulla muggar. Upptäckte att det var mycket roligare att skapa för fri hand än att använda formarna. Efter en smärre köksexplosion i glasyr så lyckades även spritsen komma där den skulle. Mer eller mindre. Så nu åt jag pepparkakor till middag, frukost och lunch! Slänger upp ett par bilder från pepparkaksbaket, även på bullarna från förra veckans bagarstuga.




Nu ska jag göra mig klar, blir utbjuden på Waldorf idag eftersom vi firar 4-månaders ;-) Inte illa! Så tänkte fräscha till hemmanissestilen lite.

Take care!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha pepparkakan till höger om gubben i hatt på första bilden, den var ju... charmig ;)

2008-12-15 @ 19:10:54
URL: http://alveriff.blogg.se/
Postat av: Emsi

naw vad mysigt att bli utbjuden på middag! hehe vilka konstnärliga pepparkakor ;) funderade på vad den tredje uppe från höger skulle föreställa...

jag har inte så dumma idéer alltid serru! dock har jag aldrig stått med skruvmejsel eller hårtork, kanske ska testa det nästa gång :P

2008-12-16 @ 10:06:42
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Elin

haha vilka fina pepparkakor!! =)

2008-12-17 @ 10:36:04
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0