julmusik

Sitter här och njuter av ledigheten, har semester idag och fripassdag imorgon, eftersom jag jobbar helgen. Fantastiskt skönt! Varit och ätit salladsbuffé på Symfoni med Pernilla, väldans länge sedan sist, var nästan stammis där förut. Efter det körde jag och Johanna en omgång i gymmet, även där har jag lyst med min frånvaro. Och nu sitter jag här och njuter av adventsljusstakar och snö. Pyntade redan för en vecka sedan, var lite tidig. Vill hinna njuta längre tid av julen. Efter jul åker nämligen pyntet ner illa kvickt !

Måste passa på att tipsa om www.sr.se, som jag snappade upp av kussen Elin, där man kan lyssna på radio och då i synnerhet nu under jul då de sänder två kanaler med julmusik, Klassisk jul och Bjällerklang (lite nyare jullåtar). Väldigt stämningsfullt att ha på under surftiden och annars också!

I fredags hade vi produktionsträff med jobbet, for till Pite havsbad för god mat, trevligt sällskap och föreläsningar. Vi gick även på Stormen, den var helt okej, bättre än förväntat men ingen high five. Maten bestod av buffé med julinspiration. Efter det följde styrdans, vin och en och annan shot, varav en och annan var lite för mycket. Har en tendens att urarta så fort man blandar arbete och fest, så även denna gång. Vilket resulterade i en inte alltför angenäm känsla klockan 8 dagen efteråt då väckarklockan ringde för att fortsätta med föreläsningarna. Det klart bästa med lördagen var då bussen rullade in i Luleå och jag fick fortsätta vidare hemåt mot sängen! Men skoj hade vi fredagkväll!

Julklappar.. vad köpa.. hmmm... I de flesta fallen har vi sagt att vi istället gör saker tillsammans eller kvittat helt, dock finns det några klappar som måste hittas. Inspirationen ligger någonstans på minus 10. Får fundera vidare.

Väl inne på jultemat så blir det årets första riktiga julbord nu på torsdag! Mamma och pappa som bjudit ut mig, Robert, Hanna och Janne på middag på Magma. Kommer nog bli kalasgott!

Dags för att plocka lite här hemma till sköna jultoner!

Take care!

Kommentarer
Postat av: Emsi

vad mysigt med julbord o julstämning! måste surfa in på sr.se då, visste inte att dom hade julkanaler :) brukar bara vara inne på P3 o lyssna... är oxå i desperat behov av julklappstips :S

2008-12-02 @ 00:16:27
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0