jobbanda

Nu har jag börjat beta av mina 7 arbetsdagar i sträck, endast 6 st återstår. Det känns... Som en prövning. Återkom när jag bara har en dag kvar så känns det nog lite mer överskådligt!

Precis suttit i soffan och sett film, vi tyckte vi behövde lite onsdagsmys och hade äntligen en kväll tillsammans då vi inte jobbade/hade annat inbokat. Vi började starkt med att  fixa en nyttig middag med ugnstekt lax och bönsallad till den. Nyttigheten var tvungen att kompensera onyttigheten som följde, dvs ett besök på Hemmakväll och godis i mängder. Vi fick det billigare priset som man bara får om man handlar ett kilo, det säger väl allt. Såg Pans labyrint, gillar den filmen! Sett den förut men varit sugen på att se den igen, så fick bli idag.



Haha jag har assisterat Robert i köket idag, då han bakade sitt första matbröd. Försökte att vara pedagogisk och uppmuntrande, även om jag ibland fick bita mig i tungan för att inte skratta ihjäl mig. Men nu är det klart och bröden ser väldans goda ut! Är man med mig då är det nyttigheter som gäller (förutom mina sockersvackor) och då ligger hembakt bröd högt i topp! Bra nu när båda kan baka eftersom han nästan äter mer bröd än jag ;-)

Ni vet  det där med att man inte ska peka med ett finger på någon och säga "Vad har du gjort?!", eftersom det i den gesten pekar tre fingrar tillbak på dig själv (testa får ni se). Medan han höll på baka öppnade jag kylen för att ta fram något, ser då saltkaret stå på en av hyllorna på kylskåpsdörren, bland soltorkade tomater och citronsaft. Smått förvånad börjar jag skrocka och frågar Robert varför i hela fridens namn saltet står i kylen? Vad är tanken med det, och varför intryckt på en trång hylla? Han ser ut som ett levande frågetecken, och påpekar att det var jag som städade undan bakingredienserna. Goddag yxskaft, inget minne av att jag gjort det men garanterat. Man får skratta åt sig själv mellan varven!

Nu dags för nedvarvning. Lite lugn musik. Lite tända ljus. Och en bra bok.

Take care!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nyttigheter så det förslår! Härligt och gott :P Kanske får anlita dig för en lektion i brödbak ;)

2008-12-04 @ 07:12:43
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Emsi

hehe skönt att veta att jag inte e den enda som frossar så det står härliga till ;) försökt vara duktig innan jul (för vi vet ju alla vad julen innebär för magen) men det går sådär.. tränar duktigt iaf!

men var det inte pans labyrint som du tyckte var så läskig, karln med ögat i handen!? kanske man ska ta å se den då, har undvikit den pga din hemska beskrivning :P

om en vecka åker jag till lule! miss U!

2008-12-04 @ 22:29:11
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Emsi

åh asien resan! drömmer mig bort måste framkalla kort nu så jag kan göra mitt scrapbook-album :D

kommer vi sluta våra dagar som små knubbiga damer!? fast då e vi åtminstone lyckliga njutande knubbiga damer haha :P

avslutade sista kursen för terminen idag, fick vg på redovisningen våran :) nästa vecka blir det bara olika fysiska aktiviteter (typ dans, meditation, yoga, vattengympa, sång & spinning)för att vi ska observera olika ledare, sen luleeee ;) PÖSS

2008-12-05 @ 16:28:13
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: L8

Jo det är idag man måste teckna. Bindningstiden är på 12 månader. Vi var o tecknade igår. Sjukt bra deal. Kollade även med Helex för o se var dom låg i pris men dom var ju iklass med inpuls.

2008-12-07 @ 16:25:40
Postat av: Emsi

åhå vadan detta storbak!? fira nåt spec? :) har du några planer för helgen? tror du att du kan klämma in Emsi nånstans!? :P

2 skoldagar kvar, 3 till lule! :D

2008-12-09 @ 19:55:52
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: maddeMadde

du har fått en utmärkelse i min blogg :)

2008-12-09 @ 21:56:40
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0