Fredag igen

...och inte många dagar kvar till julafton! Fjärde advent på fredag som jag har bestämt ska firas med tomtegröt (det heter så runt jul, annars risgrynsgröt) och julgodisknåpande! Blir både en variant av Mozartkulor och även mörk chokladkola med nötter i. Julklapp till våra respektive föräldrar!

Sitter och har kvalitetstid här hemma, lyssnar på julmusik samtidigt som jag avnjuter en kopp kaffe och Marabou mjölkchoklad. När "O helga natt" kom på låtlistan kände jag att fullkomligheten var nära. Lätt bästa jullåten! Även hunnit köra en omgång i gymmet åtföljt av promenad hem efteråt. Skulle inte vilja vara pensionär i denna halkan, vissa vägpartier ser man ut som Bambi.

Nu ska jag lämna datorn för en stund. Tänkte bara delge lite julharmoni sådär innan det är dags för att göra ett ryck här hemma. Vill att det ska se drägligt ut när lil'sis och Janne kommer förbi ikväll! Fixat grönsaksdip och popcorn, så får dom stå för eventuellt slisk ;-)

Take care och glöm inte att njuta av stunden!

[ over and out ]

Kommentarer
Postat av: Emsi

Mys-söndag! Jag var oxå sugen på att göra nåt slags chokladfudge/julgodis liknande. har du recept på gobitarna? :) digital-tv-boxen fungerar galant, vi har tom canal+,tv1000 etc (i princip alla kanaler)! så jag har precis tittat på bloddy diamond som jag velat se läänge :D

2008-12-20 @ 00:12:03
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0