En dag närmare...

...julafton. Har dock inte samma känsla av förväntan och hur tiden kryper fram sådär olidligt långsamt som jag haft när jag var yngre. Kanske för att man nu värdesätter andra julinslag än just själva paketutdelningen, t.ex. familj och gemenskap. För att inte nämna mat - julfrosseriet är i full gång! Jag rullar. Precis hemkommen från glöggkväll hos moster och kusinerna, massa gott men nu är magen ett par storlekar större än normalt.

Dagen i övrigt har även den gått i julandans tecken. Först kokades här risgrynsgröt till lunch, som avnjöts tillsammans med vörtbröd och ägg. Efter det har vi fixat julgodis, blev riktigt bra! Kommer nog bli uppskattat av de som får paketen.
Igår slogs klapparna in, färdig snart. Måste bara inhandla cellofanpapper så är det sista klart!



Nu har vi Roberts kusin på besök, ska kolla vad som händer i vardagsrummet. En film vore en trevlig avrundning på denna helg enligt mig.

Take care!

PS. Här kommer lite bilder från helgens julstök. Knäcken ser betydligt mer aptitlig ut i verkligheten än här då det ser ut som en avlämning av den akuta infektionen som går just nu (vinterkräksjuka). DS


Kommentarer
Postat av: Emsi

vilken mysig dag, fick värsta julstämningen nu :) ska kolla in receptet där om det blir nåt att göra, tänkte baka surdegsdinkelbröd iaf åt farmor men ville göra nån mer kaka eller julgodis oxå. får man se dig nu innan jul!? jag ska in till staden imorn iaf så om du har vägarna förbi :D Puss darl!

2008-12-22 @ 00:30:34
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag prövade ett annat, tänkte göra det imorse men glömde receptet hemma hos mig så försökte leta men hittade inte det på nätet så fick bli ett annat. Men nu har jag iallafall en aning om vad du snackat om för gott som tusan var det ;)

2008-12-22 @ 16:22:06
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Elin

mmm det ser ju alldeles strålande gott ut!! =D

2008-12-22 @ 16:42:11
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0