ledig!


Helt underbart med en ledig dag. Känns faktiskt rätt så skönt att vara ledig en vardag, jag utnyttjar tiden mycket bättre än på exempelvis en söndag. Haken är ju såklart att sedan jobba helgen, men ska nog gå bra.

Städat klart det jag inte hann med igår, så nu finns det inte en endaste dammråtta kvar. Har i dennan stund sovrumsfönstret vidöppet, likaså balkongdörren. Så nu blir det korsdrag, friskt och härligt! (Missan är instängd på toaletten)

Gjort müsli idag, fått stå och knapra till sig i ugnen medan dammsugaren farit fram. Tack Emsi för receptet, delar med mig av det här nedan. Jättegott! Man kan ju alltid utforma det efter eget tycke.

 

GI-skafferiets müsli


5 dl dinkelflingor

5 dl fiberhavregryn

1 dl dinkelkli

1 dl vetegroddar

1 dl krossade linfrön

1 dl solroskärnor

1 dl grovhackade nötter

kanel och/eller kardemumma

4 msk rapsolja

flytande honung

1 dl vatten

1,5 dl hackad torkad frukt



Sätt ugnen på 175°.

Blanda alla ingredienser förutom kryddor, olja och vatten, häll upp blandningen i en stor långpanna. Pudra över rikligt med kanel och kardemumma. Ringla över lite honung och rapsoljan. Tillsätt vatten och knåda ihop blandningen. Rosta i ugn ca 20 min. Låt svalna och tillsätt torkad frukt.



Får akta mig lite så detta inte blir en matblogg... Nå. Nu ska jag börja göra mig redo för att promenera in till stan där en fika med Emelie väntar. Sedan svettas på spinning, och slutligen sushimiddag med Pernilla och Stina. Helt okej onsdag med andra ord!

Take care!

[ over and out ]

Kommentarer
Postat av: Emelie

den där müslin lät väldigt god=) jag borde göra sånt istället för att alltid köpa müsli som inte är det nyttigaste alternativet direkt=)

2008-04-16 @ 15:39:41
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0