Glada dagar och regnruskigt


Well.. hello.

Ännu en ny vecka har nalkats, måndagskunderna avarbetade och snart är det första advent, lussekatter och tända ljus - SÅ mysigt! Lite kort om helgen...

Detta ska inte bli en matblogg men jag säger bara men. Vilken helg. Jag skyller på min bortslängda matlåda som innehöll min planerade middag men någon på jobbet finurligt nog tyckte matchade bättre med övriga matrester nere i sopkorgen (för övrigt inte i sopkorgen kan jag upplysa då jag gjorde en djupdykning där, och även i containern på gården men icket - vem har kommit på att sopgubbar ska jobba övertid på en fredag och hämta sopor för kommunala pengar efter kontorstid.. snark). Antingen var det så eller något som går längre tillbaks i tiden, kanske blev jag som 4-åring nekad en jättegod kanelbulle som jag tvunget ville ha, vilket sedan i värsta Freud-andan resulterade i att precis helgen vecka 43 skulle dyka upp små efterspel av sluskliv.

Anledningarna är många, summan av kardemmuman blev en minst sagt ohälsosam helg. Om man blir vad man äter skulle jag just nu vara en fettdrypande pommes fritesdoftande muffins. Heee....
Har varvat diverse alkohol med diverse fyllekäk med diverse bakismat och diverse blodsockerhöjande godsaker. Ett exempel lördag: lunchen bestod av två koppar starkt kaffe, chokladkaka och chokladfingrar. Mellanmål: bullar och gifflar. Middag: fil. Kvällen fortsatte med diverse festliga drinkar och en natt ute.

image8
Läskad? ;)


Tur att vi fick ställa tillbak klockan, annars hade det inte varit nådigt att masa sig upp på Telia för mina timmar med övertid söndagmorgon. Nu gick det, om än ingen pigg som en mört dag. Haha, har hört att mina tappra vinsmuttare haft det ännu kämpigare, vaknade även måndagen med fylleångor kvar.

Men nu är jag peppad som få inför en vecka med riktig mat (inga halvfabrikat eller filtallrikar här inte!) och träning! Yes! Ska börja med spinn/pump om ett par timmar. Och jag har haft en jättekul helg, verkligen! Fredag helfest hos tvillingarna med goda vänner, socialt umgänge och skratt. Tapper som man är bangar man inte tvådagars, även om det var ett tag sen sist vilket förklarar mitt tillstånd under söndagen. Så ut och prova drinkar med damerna, trevligt trevligt!

Annars då...

Det känns som att min inre resa har startat. Två steg fram, ett steg bak, kan man kanske sammanfatta det hela. Men det positiva är att det går framåt, och jag märker resultat. Tack Sara.

Nu ska jag gå och bygga på sopberget som snart kommer äta upp oss alla. Fint sopsorterat miljömedveten som man är.

(Nu har jag benämt sopor två gånger i en blogg)

Take care!

[ Glöm inte bort varandra! Ensam är stark men tillsammans är starkast ]

over and out.

image9
Inte fullt så lockande....

Kommentarer
Postat av: tjatte

Haha, vilket underbart inlägg! =D Men att säga att det snart är första advent var kanske lite väl optimistiskt?

2007-10-29 @ 21:15:47
URL: http://alveriff.blogg.se
Postat av: Lindson

Jo,verkligen :) Vi har flyttat till varvet :)

2007-10-30 @ 07:58:26
URL: http://lindson.blogg.se
Postat av: Elin kusin vitamin

Hej! Aha så du har också en blogg, kul kul! =) Den där kladdkakan såg ganska läskande ut faktiskt..

2007-10-30 @ 22:45:13
URL: http://eling.webblogg.se
Postat av: emelie

Just nu skulle jag välja moroten!=)) är less på slusklivet!! moooahahahahahhahha

2007-10-31 @ 13:00:23
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0