Corpse bride

Sådär, då var äntligen den filmen lagd till meritlistan. Velat se den länge länge och nu tog jag och sis äntligen tag i saken och hyrde den. Det är ju bara det, att hyr man en film från barnfilmshyllan så är det ju självskrivet med godis till - jag menar hallååå, barnfilm utan godis? Det är som Fantomen utan nylonstrumpor, Du blir vad du äter utan Anna Skipper, julafton utan Arne eller Buddha utan den skrattande munken (eh?). Nå. Hur som helst så blev det ett besök på godistorget som efterrätt efter kebabrullen med falafel (säger man kebabrulle fast det inte är kebab utan vegetariskt?!). Detta med nyttiga vanor har än en gång blivit framflyttat på oviss tid.

På väg hem med våran nyhyrda film och hett eftertraktade gottepåsar la jag, ungefär i höjd med kyrkan, märke till något ljust på himlen. Jag med min världsomspunna mentalitet tog för givet att det minsann var en showbusiness stårlkastare som dansade över himlen. Registrerade det ungefär som om jag sett en kråka i trädet eller så. Lite längre ner i kyrkbacken utropar sis lyckligt "Åh, kolla det är norrsken!". Och jag utbrister på grovaste norrlänskan "Jaha, och jag trodde det var en schhhtor-lampa". Jag vet inte riktigt vad jag ville få sagt med den historien, men värsta lulemålet finns där och scccchmackar fram lite då och då, liksom mina egna små mer eller mindre kultiverade benämningar på saker och ting.

Snart helg, thank God.

Lördagsyogan har veckouppehåll, återkom nästa lördagmorgon. På återseende.

Nu ska jag sova. It's a day tomorrow as well. Och just ja! Madde har fått sin knodd nu (nr 2), en liten pojke. Grattis grattis! :)

Take care!

[ over and out ]


Kommentarer
Postat av: emelie

Jaha Orvar, nu har du gått med i "blogggänget"! haha
jag tycker att vi skippar skipper! ser hon ut att liva som hon lär? ååånej...

2007-10-26 @ 09:41:12
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0