A new start...



Well. Då satt man här i bloggträsket liksom en överhängande majoritet av Sveriges övriga befolkning.
Hur kunde nu detta ske frågar man sig? I don't know. Kanske för att jag häromdagen släppte på mina anti-facebook murar och skaffade en sådan, har mina igelkott-taggar mot nya "inne" webbaserade påfund ramlat av, vad blir nu nästa steg? God save me.

Nåni. Ändå saknat detta att skriva för offentlighetens ögon. Gjorde det ju förut på den tidens innefluga lunarstorm. Blir inte av att jag skriver så mycket privat. Är lite skraltig såhär till en början, inte van att skriva det andra ska läsa. Men jag kommer igång, tro mig.Vad är egentligen en blogg? Är det ett sätt för mig att skriva av mina tankar och känsor, ett sätt för mina vänner att veta vad jag gör och hur jag känner utan att jag ska behöva ringa och tala om det, eller är det ett sätt för mig att visa för allmänheten Hey dude, kolla vad coola saker jag gör?
Heter man Alex Schulman så skulle jag rösta på det sistnämnda.. I mitt fall får det bli en blandning mellan att jag älskar att skriva, att jag gillar att veta att nära och kära läser det jag skrivit och för att jag är så jävla cool!

Haha!

Har gett mig själv ett ultimatum: jag lämnar inte lägenhetens yta förrän jag diskat. Förfallet är ett faktum. Hur kan man slarva med disken så grymt grundligt fast jag har en bänkdiskmaskin stående inne i köksskåpet?!
Fråga mig inte. Summan av kardemmumman är i vart fall att diskbänken är belamrad med mer eller mindre avsköljda avskrädeshögar som en gång i tiden varit porslin. Huoga. Varit väldigt ambitiös i veckan vad gäller matlagning, fixat hemmagjorda köttbullar, vegetarisk lasagne etc. Men ambitionen dog någonstans vid det att maten låg på tallriken och magen fått sitt. Sedan lämnades resten åt sitt öde.
Ett väldigt ingrott och svårdiskat öde. Perkele.

Nå, när (om?) sedan detta är gjort tänkte jag bege mig på en stadsutflykt. För att sedan framåt kvällen fara till Emma och Hanna för bastumys, gott vin och tjejsnack. Wiee! Ska bli helskoj. Sedan tar vi oss vidare åt Porsön till för någon inflyttningsfest och sedan Kåren. Jag och Emma ska ut och lära studenterna röja! Kul att se nya Kåren, inte gjort detta.Igår var det Idol hos Ulle och killarna. Inte sett något av det hittills, men kände snabbt min gamla Idol-anda komma sättande, och jag var lika engagerad as ever.
Precis lagom avrundning på veckan, först spinning och sedan storasyster och godis & chips. Och skönsång i dess varierande former.Jag tycker mig känna igen en undanflykt även fast jag faktiskt inte lämnat lägenheten. Jag lyckas alltså fortfarande slingra mig från kökssituationen. Nej du, på med diskhandskar och gör en djupdykning. NU!


Ciao!


image3
                                                          Hehe... jag skäms.

Kommentarer
Postat av: tjatte

haha, i dagarna går man o funderar på att skaffa sig en blogg, och se här, du hann före! skön disk där, säkert jätterolig att ta tag i... själv har jag ingen disk alls för tillfället! (däremot en välutvecklad dammråtte-civilisation som ska bekämpas i helgen)
ciao!

2007-10-13 @ 11:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0