el stockholmo


Well... vad passar väl bättre än lite vinterspontanitet såhär veckorna innan julafton! Klappat och klart, jag och Emma har precis bokat flygbiljetter till Stockholm så imorgon bär det av på en liten nöjes-och shoppingtripp. Fylla på garderoben, införskaffa diverse julklappar och svänga sina lurviga tillsammans med Sture Af Plan (jag och Emsi ska leka fancy pancy för egen del lördagkväll, då våra värdar befinner sig på annan ort. Stockholm - watch out!)

Anledning 1: Jag fick en mer eller mindre påtvingad semestervecka att ta ut (efter en rad diskussioner med chefer, facket, lönekontoret och djup begrundning av semesterlagen gjorde vi en deal: tar ut 5 dagar, sparar 5 dagar. Typ.)
Anledning 2: Den rotlösa rastlösheten som ständigt söker spänning i nya upptåg
Anledning 3: Hälsa på lite gott folk nere i huvudstaden, bl.a. Lina & Dennis från Thailand-trippen. Nice!

image25
                                                                          
Impulsiva resepolers - dryga som få



Sitter här och funderar på vad jag ska packa, inte för mycket - packar desto mer på hemresan. Halvvägs i Idol-semifinalen, där Andreas kan packa (på tal om packa..) sin skånska fotbollsväska och flyga söderöver.
Sett lil'sis rocka öronluddet av publiken tidigare ikväll, damn girl you looked hot! Kul att se Headcase på scen igen. Mer av den varan, tack! 

Det spökar här hemma. Eller mja. Skulle inte säga att det spökar, utan mer att någon hälsade på. Högst tillfälligt, hoppas jag. Det hela började med att jag i den lugnaste nattfriden ligger och sover min skönhetssömn, när det plötsligt smäller till bakom ryggen på mig. Klarvaken på en sekund, men vågar inte vända mig om eftersom jag legat HELT stilla, och det verkligen var en hög smäll. Efter ett par minuters mental förberedelse inför det värsta (dvs antingen en riktig människa, då av det manliga könet med kuslig rånarluva eller något sånt, eller det värre alternativet, ett drypande skelett från den värsta skräckfilm. Ett ont barn med svarta ögon. Ihhh.) vänder jag mig om, och möts av synen av min gardinstång liggandes på backen. Ett projekt som inte passar att ta itu med mitt i natten utan skjuts på morgondagen.

Morgonen efter äter jag frukost i lugnan ro, och går sedan in i sovrummet för att välja kläder. Klockan har passerat halv sju, och det är sådär tyst som det bara kan vara tidigt om morgonen då inte alla vardagsljud hunnit komma igång. Mitt morgondis skingras i all hast då klockradion (som jag aldrig använder, då det är pappas och jag föredrar mobilväckare) sätter igång på högsta volym och skrålar ut musik. Oh. My. God. Andra hjärtattacken på mindre än ett dygn. Inget inställt alarm, utan bara onknappen som är intryckt. Någon som ville göra sig sedd.

Nu ska jag gå och hämta en clementin, landa i soffan och sedan strukturera mitt packande.

Take care, på återseende om några dagar! (beräknas tillbak runt onsdag)

[ over and out]






Kommentarer
Postat av: Pernilla

Scary stuff där sara!! Hoppas "vem det än är" drar snabbare än kvickt, om inte kom ihåg the 80's! Who are you gonna call? Ghostbusters!! ;)
Najs med stockholm by the way! :D

2007-11-30 @ 22:28:35
URL: http://perniillah.blogg.se
Postat av: emelie

Bastard! du får packa ner mig i väskan till stockholm också!=p Jag kommer! hold on!!=))

2007-12-01 @ 10:12:37
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: Elin

åh, kul med stockholmstripp! Hoppas ni får det riktigt trevligt =)
Och vad läskigt med "spökandet".. man kan ju få hjärtatack för midre! haha när du skrev skelett tänkte jag direkt, AHA - Greven!! mohaha.. det är han som har kommit till dig för att riva ner gardiner och ställa klockradior. Vem vet...

2007-12-01 @ 20:09:53
URL: http://eling.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0