Lusse lelle

Glad Lucia till er alla!! Hoppas dagen innehållit många smaskiga pepparkakor, lussekatter och ett å annat luciatåg!

[ Säger man förresten Glad Lucia? Trevlig/ljuv/mysig.. Whatever. ]

Jag förstår inte hur jag alltid lyckas komma åt insert-knappen på just detta tangentbord, som gör att det jag skriver äter upp det jag skrivit sen förut. Alltså, om jag går tillbak och måste skriva om ett ord så försvinner det jag skrivit efter ordet. Typ.

Har varit hemma nu hela veckan, till en början helt "golvad" men nu börjar jag känna mig riktigt pigg förutom snuvan som envist är kvar. Svängde förbi Emma på lite julfika, där jag dock upptäckte att rösten inte höll för så långa diskussioner. Så med andra ord blir det hemma imorgon också. (Alla som har jobbat/jobbar med att tala i telefon hela dagarna vet att det inte är någon hit att blanda förkylning och trevlig slash överhuvudtaget fungerande telefonröst. Mjaae).

Varit riktigt skönt att stanna upp, hinna landa och bara göra ingenting hemma. Hållt på joxa runt så mycket överallt och med allting samtidigt som jag jobbat att det kännts som att jag aldrig hunnit med att bara vara. Man får passa på när man är sjuk!

Nu ska jag knata (än så länge knata, snart springa) iväg till bussen. Så fort det närmar sig jul så ökar familjesuget. Med andra ord tänkte jag bege mig mot centrum för att gosa ner mig (insert igen.. damn!)  i soffan med familjen och katterna. Lil'sis har bakat lussekatter, så tänkte mumsa det också. Wie! :-D

image48


Avslutningsvis vill jag ta med ett citat jag läste i senaste numret av Buffé (trogen Ica kund som man är dimper den ner en gång i månaden. Ännu ett plus, utöver vuxenpoängen jag får för Ica-kortet).

"Det har ingen betydelse för hälsan vad man äter mellan jul och nyår. Det som betyder något är vad man äter mellan nyår och jul".

Ha! Så med andra ord: tryck i er med gott samvete! Vad ska man annars ha ett nyårslöfte till?! ;-)

Kommentarer
Postat av: the partner

hehe så inget dåligt samvete med andra ord!? wish I could join your entusiasm :P vill oxå ha lussisar, aaaah!
förresten var inte meningen att trötta ut rösten din. vila upp dig nu, u know where to find me om du känner för lite sällskap :D Pöss!

2007-12-13 @ 19:28:03
Postat av: Pernilla

Du är så klok sara, det där citatet ska jag bära med mig från och med nu!!! Krya på dig å mys med familjen å käka goa lussisar för mig med!! :D
Puss

2007-12-13 @ 20:02:50
URL: http://perniillah.blogg.se
Postat av: Elin

åh, det var ett bra citat!! Det ska jag komma ihåg =) Glad/god/trevlig lucia till dig också! Fast nu är luciadagen snart slut iof..

2007-12-13 @ 21:30:58
URL: http://eling.webblogg.se
Postat av: Hanna

Ja se det där var något jag inte tänkt på förut, men det måste ju vara nu som man ska spåra ur totalt på alla fronter? Så känns hela grejen med nyårslöfte mer meningsfull! =D

2007-12-13 @ 22:14:06
URL: http://alveriff.blogg.se
Postat av: emelie

hahaha..ja brun som en pepparkaka skulle inte vara fel i detta bleka land=) jo igår på lucia blev det lite överdrivet mycket gott, fick se på luciatåg och fika hur mycket man ville, och då gjorde man ju det=P sedan när jag kom hem var jag tydligen inte nöjd, för då blev det två snickerskakor på det och popcorn!!!=( ojojoj

2007-12-14 @ 06:34:59
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0