Juletid och lite bilder


Ni kanske tror att jag gått och dött eller så, och ärligt talat är det snudd på fallet. Jag mötte döden i form av överätning. Med andra ord har de senaste dagarna spenderats med att äta, fika, smaska och äta lite till. Men det är ju sånt som hör julen till!

Dagen före julafton var vi till farfar på hans 80-års dag. Efter kalaset for jag hem och städade och bakade (storasyster fick bl.a. hembakt bröd i julkapp). Och själva julafton for jag först över till mapa och hjälpte till med julbordet, sedan Kalle Anka, middag, tomte och julmys. Man brukar ju säga att en bild säger mer än tusen ord, så lägger upp lite bilder här:

image51 image52
          Mamma skär skinkan             Jag med uppläggningsfat, Blizz leker med diskmaskinen

image53image54
              Hanna lagar grönsakspaj                                    Färdiga resultatet - MUMS!

image55image56
             Emanuel spanar in klapparna                                             Sis and I

image57image58
   Jultomten kikade förbi även i år                                         ..och här har vi mina klappar!

image59image60
                     Hanna, mamma och Ulle                                Pappa och jag i matkoma
image61image62
     Cindy smaskar på paketen           Babysarna ligger och myser under den nu tomma granen


Det hör ju till att gå ut juldagen/annandagen, stora hemvändar dagarna. Så igår blev det utgång. Var väl trevligt på sitt sätt även om det kändes som att all tid gick till att leta upp folk som försvann hela tiden, hittade man igen någon försvann någon annan i folkmassorna.

image63image64
   Markus provar sig fram bland ekologiska viner                                    Emsi!

image65image66
              Tur att Markus har Cia som stöd!                           Jag och Emlan-Semlan


Nu ska jag slänga mig i sängen och njuta av (ännu mer) julchoklad. Fick sista Harry Potter boken i julklapp, så tänkte börja med den också. På tal om böcker fick jag två stycken av lil'sis, den ena heter "Hur ett barn blir till" och den andra "Att vänta och föda barn". Hur ska jag tolka detta?! Inte blir det bättre av att mamma säger att hon längtar tills det kommer en liten baby till familjen... Oh my.

God fortsättning!

[ over and out ]

Kommentarer
Postat av: E

saris, är det inte dags för en liten knodd snart!? :P gissa vad jag sitter och frossar på.. choklad! hehe, måste ju passa på medans man får ;)

2007-12-27 @ 16:34:21
Postat av: Elin

åh vilka fina juliga bilder =)

2007-12-27 @ 20:00:21
URL: http://eling.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0