hard working woman



...back on track!

Well. Ja. Efter en veckas semester och en veckas sjukdom har jag nu kämpat mig igenom första arbetsdagen. Känns som att man blivit lite ringrostig, men kom snabbt tillbaka. Hur som helst känner jag mig helt slut nu, skönt att bara vara hemma. Fick nyss ett psykiskt sammanbrott i trappen då jag verkligen inte hittade min hemmanyckel hur djupt jag än grävde.
Frustrationen ökade av ett frenetiskt blinkande lysrör i taket. Shit, sätt mig under ett sådant en hel dag och jag skulle tugga av mig knogarna. Känns verkligen sjukhuskorridor med sterila väggar på väg emot Gröna milen, vet inte varför.
Nåväl, fick efter att ha tömt väskan på diverse mer eller mindre sannolika prylar rätt på hemmanyckeln och kom innanför dörren, där psyklampan ersattes med mysiga juleljus och skramlet av alla mina vaktmästarnycklar utbyttes till stämningsfull julmusik. Tack.

På tal om jobbet så fick vi en bonuspresent idag, för att vi sålt så många bredband (är vi bäst så är vi bäst). Ett  set med salt och pepparkarkvarn. Det var läckert, hittade t.o.m. en bild på nätet! Snyggt va?!

image49



Missade julbordet på jobbet förra veckan, damn it! Smaskade hela förra veckan, tyvärr kände dock ingen ansvaret för att bära ut resterna, så imorse möttes man av en minst sagt otrevlig stank när man äntrade köket. Folk konstaterade att det hade luktat redan under helgen, men blivit värre nu. Undrar varför...?
Var en frigolitkartong med köttbullar och prinskorv som stod i värmen, mitt på golvet, som spred väldoften. Som en kollega konstaterade, julmaten börjar snart leva igen. Uhh. [ kan för övrigt upplysa om att någon ansvarsfull själ kände sig manad mot slutet av dagen och såg till att eländet hamnade där det hörde hemma - sopcontainern ute på gården bland liknande doftgranar ].

And guess what? Hittat mina vinterskor! Haha.. Letade frenetiskt efter mina fina vinterstövlar, nyinköpta ifjol. På min vind, mammas vind, här i lägenheten... Men icket. Övertygad om att jag tappat bort dem i flytten så måste jag ju bara införskaffa nya, kan ju inte skutta runt i gympadojjor hela vintern. Men nu när jag tog fram julpyntet, gissa vad som låg i en kartong under julsakerna?! Man kan nästan fråga sig om mitt undermedvetna anat att de legat där hela tiden, men skofetischmen i mig dolde det och jag fick en anledning att shoppa ytterligare ett par. Så nu har det blivit 4 nya par skor sedan i höstas!

Nä du glade, nu ska jag gå och fixa mig något ätbart. Och sedan koppla bort verkligheten och bege mig in i min fantasybok som jag lever i all ledig tid just nu. Blir så, får en bok jag verkligen fastnar i som jag sträckläser innan livet kan fortsätta som vanligt.

Take care, glöm inte att andas i julstressen! Eller att se det mysiga med julen :-)


And E, my sweet Ganesha, vi borde kanske bli brandmän? Eller pyromaner? Ha elden som vardag eller tända den?


Kommentarer
Postat av: emelie

hahaha...det där med nyckelsenariet känner man ju igen. Igår på jobbet då jag slutat grävde jag frenetiskt i väskan utan någon bilnyckel då jag tillslut upptäckte att jag lämnat de i bilen!!hade aldrig tagit ut de från startlåset!!haha och bildörren var dessutom öppen!! "altzheimers light????"

2007-12-18 @ 06:40:51
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: Ganesha

dags att utmana sin rädsla! steg 1: börja närma sig elden! ;)

förresten, av egen erfarenhet kan jag säga att det är farligt att alltid förvara saker på samma ställen (mobil, nycklar etc). förväntningarna förvandlas snabbt till kaos, panik och finska svärord när man har bråttom till bussen :P

2007-12-18 @ 12:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0