Getting old(er)


Jaha, då har det gått ett år sen sist igen och jag har nu blivit mycket klokare, lärt mig mycket mer av livet och mognat som person - eller?
Hur som helst blir jag nu 22 år, vilket på ett sätt känns ganska gammalt, men inte fullt så chockerande som januaribarnens åldersnojja, eftersom alla vänner redan har hunnit passera det gyllene sträcket. En fördel med att vara född så sent månne? Och som jag brukar säga, när alla passerat 30 ska jag suga på 29-års karamellen liiite längre. Muhaha.

Nackdelen är att det blir lite små hektiskt såhär i juletid. Jul-födelsedag-nyår. Kankse först nu jag börjat inse det, eftersom jag förut fått kalas fixat av föräldrarna ;-) Som mamma sa, det har aldrig varit jullov för dom, utan först fixa julbord, sedan sätta igång och baka inför barnkalas och sist men inte minst planera nyårsafton. Men att... Det var inte jag som planerade in att födas så sent på året!

På tal om att födas... Sen jag fick den något pikande julklappen från sis jag nämnde i förra inlägget.. Barntankarna finns ju där, helt klart. På sätt och vis glad att kroppsklockan verkar fungera som den ska, lite smått fundersam eftersom jag de sista 1½-2 åren varit totalt anti mot allt som har med barn att göra.

Nej du glade nu måste jag sätta fart här hemma innan hemmet överfylls av diverse släktingar. Här ska städas och dukas!

Är det någon som har vägarna förbi Luleå/Bergnäset är det bara att svänga förbi på en kopp kaffe och lite go'fika!

Take care!


image67
                                                                

Kommentarer
Postat av: emelie

Grattis gammelhagga!!!!! moahahahahahahaha....
Kommer och fikar upp allt sen!!=)

2007-12-29 @ 10:21:05
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: Elin G

Grattis igen! Tack för gott fika på ditt kalas idag =) Det var på tiden att få se hur du bor, inte bara genom brevinkastet.. ;) Väldigt fint hade du det i alla fall!

2007-12-29 @ 23:51:24
URL: http://eling.webblogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0