10 mån

Ojsan. Nu var det länge sedan. Och då menar jag läääänge sedan! Fått lite påtryckningar om uppdatering från folk som inte har möjlighet att träffa Livia så ofta. Men på bustrollets 10-månadersdag tyckte jag att det var dags att slänga iväg ett inlägg! Eftersom det är Livias månadsdag idag så får inlägget handla om henne.

Ja, idag blir Livia 10 månader. Jag kan inte låta bli att få lite sentimentala svallningar. Min bebis har blivit ett barn! Om två månader fyller hon ett år. Huvudanledningen till att det varit ont om uppdatering är just att hon gått från bebis till barn. Det har varit några intensiva veckor där hon ställt sig upp mot allt som kan tänkas fungera som stöd. Med ledordet hellre än bra har hon upptäckt en helt ny värld med prylar inom räckhåll = ett gäng bulor och blåögon. Livia körde på den tuffa varianten istället för den säkra, direkt hon kunde ställa sig upp sträckte hon sig efter prylar. Helst med bägge händerna. Därav bulorna. Tippat ett par stolar över sig trots konstant passning. Hon är överallt i ett ännu inte barnsäkrat hem. Tiden jag kunde lägga henne på en filt här utanför datorhörnan är sedan länge över. Minuset med stationär dator, helt klart. När hon väl sovit har mamma snabbat sig att göra allt det där som är omöjligt när 110% fokus ligger på busan för att försöka undvika alltför allvarliga skador. Typ äta. Duscha. Borsta tänderna. Dricka kaffe.


Här har jag fått ramla bäst jag vill...

...och här har jag ramlat ändå. Men inte längre!

Nu kan hon tack och lov stå  på egen hand och ta sig ner från stående. Så nu kan jag åtminstone slappna av lite grann mellan hennes promenader längs möblerna. Hon kryper också numera för fulla muggar. Trodde att det steget skulle hoppas över och att ålning var hennes grej men icket!

Det är riktigt fascinerande att se hur Livia utvecklas varje dag. Nya miner som kommer, nya sätt att kommunicera. Hon har skaffat sig en riktigt arg blick som hon fyrar av mellan varven. Nästan så man blir lite rädd. Gillar att kramas och kan vara en riktig gosis. Mitt i kramen brukar hon då och då börja skaka ansiktet fram och tillbaka med tungan ute. I kramkompisens ansikte. Inte det mysigaste men bustrollet tycker det är helfestligt.



Livia slaktar en pappersrulle, provar mammas gamla månbil och har för tusende gången rivit ut leksakerna...

Imorgon har vi tid hos BVC. Ska bli spännande att se hur längd och vikt förändrats! Tycker hon smalnat av något men beror nog på att det är full action all vaken tid. Och på tal om vaken tid börjar den runt kl 5 på morgonen. Eller ja, det är vaken tid för Livia men inte mamma och pappa. Mamman och pappan tycker att det är natt, Livia tycker det är väldigt mycket morgon. Tack vare omställningen till sommartid har vi numera "sovmorgon" till ca 05:30 - vilket känns som en högvinst i sammanhanget!

En till grej som hänt sedan sist är att Livias rädsla för andra barn börjat släppa. Ni förstår inte hur skönt det är! Istället för att nästan alltid vara den som är ledsen när det är andra barn i omgivningen (för att inte nämna om de råkar låta det minsta) har hon gått till att vara den som pratar så högt att hennes kompisar blir ledsna. Jag hoppas att det fortsätter på den vägen. Inte att hon skrämmer andra utan att hon fortsätter med sin nyvunna tuffhet.

Oj... Nu börjar det prata i spjälsängen! Hoppas mammsen hinner få i sig lunch när hon ägnade sovtiden till bloggande.



Älskade, älskade barn!♥


Take care!

Kommentarer
Postat av: JEnny

Jamen hon är då för söt, och jo, den där bus-jäkla blicken den har hon ;) Hihi:).

2011-04-07 @ 07:17:11
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt

Åh vad kul att du updaterar! Vad stor hon har blivit:)

2011-04-07 @ 08:13:57
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Emsi

Min fina älskling! Jag är så glad att jag kommer kunna vara med och fira hennes 1-årsdag!! Saknar er <3

2011-04-07 @ 10:31:52
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: emelie

Hon e så himla söt! =)

2011-04-07 @ 16:58:44
Postat av: Elin G

oj vad det går, vad stor hon börjar bli!! =)

2011-04-08 @ 01:06:46
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Lina

Herre jösses!! Vad stor hon blir!! Saknar er i massor!! Jolin har en likadan pyamas förresten ;)

2011-04-10 @ 21:29:58
URL: http://lliinnaass.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja fy igår var det verkligen inte roligt. Han var helt utslagen, som en trasdocka och orkade varken röra på sig eller hålla ögonen öppna. Idag mår man dock bättre tack och lov så får hoppas att det fortsätter så.



Allt bra med er?

2011-04-12 @ 13:34:58
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack så mkt :)



Ja fy så eländig han har varit. Inte alls kul! Nu mår han dock mkt bättre. Bara lite hosta kvar.



Det är så typiskt att det ska lyckas tajma in sånna gånger och av någon anledning så slår det aldrig fel.



Jobbigt med ytterligare en fas, dom är ju några stycken-suck! Här är vi vaken mkt på nätterna för tillfället. Det är som om det har rubbats sen han var sjuk.



Vad ska ni hitta på idag?

2011-04-15 @ 08:27:24
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hon växer så det knakar, söta och sötare blir hon också. Tar efter mamsen :) Kram på er

2011-05-05 @ 11:16:00
URL: http://www.hjortronet.wordpress.com
Postat av: Sandra

Tack så mycket :) Det har varit lite svårsmält men nu börjar det sjukna in på riktigt även om det förmodligen kommer kännas overkligt tills dess att man har resultatet i sina armar.



Haha vad var det som gjorde att din rader pejlade in just graviditet då? Du bara visste eller? Vet själv att jag brukar kunna ha en förmåga att känna av vissa saker. Vi brudar är helt enkelt bra på sånt hehe.



2011-06-08 @ 08:23:24
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nu är det dags att uppdatera! =)

2011-06-16 @ 05:58:08
Postat av: Emsi

Du får komma förbi byrån i samma veva och säga hej :D Sen får vi ge varandra boktips! just nu läser jag "of mice and men", bara läst nåt kort stycke för längesen på engelskalektionen så tyckte det var dags :P På torsdag ryker tanden, jag e nervööööös! ledig onsdag oxå, kanske vi hinner ses? :) PÖSS

2011-06-19 @ 01:02:00
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Maria och holger

Nuuu var det länge sedan du uppdaterade ;)

2011-06-29 @ 12:09:35
URL: http://mariahaa.blogg.se/
Postat av: Lina

Sara!!! Uppdatera bloggen, eller skaffa Facebook !!

2011-07-25 @ 14:58:58
Postat av: Sandra

Ja dom där stegen kom från ingenstans. Tänk vad en påslagen ugn kan vara lockande ;) Idag har han också tagit några få steg så det tar sig.



Håller med ovanstående kommentarer. Du har verkligen inte skött dig på sista tiden..!

2011-08-23 @ 19:45:12
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hallo där borta på Björkskatan! Nu är det DAX att uppdatera bloggen :-) Kram

2011-09-22 @ 16:08:37
Postat av: E

OOOOJ nu var det längesen du skrev nåt! Om jag inte hade sett dig på skype nyss hade jag ju nästan trott att ni gått under jorden, flytt landet, ja vad som helst :P Update please ;D

2011-09-22 @ 17:18:40
Postat av: E

haha vad snällt av dig att jag får göra det ;) börjar med detsamma!

jag vill oxå sticka bebiskläder! köpte ett nystan för bebisar men vet inte vad jag ska göra än.. sugen på att göra sockar eller vantar.. men vem som ska få dom är frågan. spara till mina tilltänkta? :P

ska vi ha syjunta snart? du får visa mig hur man ska sticka det där som du gjort (u know), u can be my guru hihii

2011-11-15 @ 21:32:45
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0