tovor

Åhh, måste än en gång plocka fram saxen och klippa bort Livias tovor! Vet inte vad vi ska hitta på för att slippa klippa hennes bebishår, växer inte direkt ut. Snart har hon världens kalfläck på bakhuvudet och inte på grund av att hon nött bort det i sömnen (sover oftast på sida)!


Små små tovor, men många bäckar små...

Barnet sover och jag sitter här med en kopp kaffe. Skulle egentligen befunnit mig på bodypump med Emelie men bytte ut träningssällskap mot kaffesällskap i eftermiddag istället. En blandning mellan att jag är osäker om jag får träna det ännu (hyfsat nysnittad) och trötthet efter bökig natt gjorde att jag slängde in handduken. Pilates och yoga får nog vara min melodi till en början!

Upptäckt att jag gjort en missbedömning i fråga om höstoverall. Hade inte räknat med att ärtan skulle spurta så mycket i längd som hon gjort sista veckorna. När jag igår tog på henne overallen i strl 62 var det verkligen på gränsen. På fel sida om gränsen dessutom. Damn! Även byxor och bodys börjar bli på håret. Bara att börja tvätta upp 68:or, maskinen brummar i skrivande stund.

Min lilla stora tjej har börjat leka "bam-bam". Slå på grejer är nya favvosysslan! Sitta i knät framför datorn är inte fy skam det heller:


"Då ska vi se...."


"...Aaaa, allt ser bra ut..."


"...Ehh jahaa, ville du något eller...?" Gullunge!


Borsta gaddarna och duscha. Kanske att jag hinner det medan hon sussar?! Ger det ett försök...


Take care!


Kommentarer
Postat av: Marie

Ellie har en vinteroverall i storlek 74, så nu är det bäst hon slutar växa. Har redan börjat växa ur 68 och vintern är inte ens i närheten ännu! :O



Snygg frilla by the way. ;)

2010-09-17 @ 12:09:18
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lina

Hehe.. Gullunge!! Det går sååååå fort! Jag fattar inte!! Hehe!

2010-09-17 @ 13:02:19
URL: http://lliinnaass.blogg.se/
Postat av: Maja

spraybalsam!

2010-09-17 @ 14:51:55
URL: http://mcmajjsan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, sötaste gullungen! Moster kommer förbi någon dag nästa vecka =) och veckan efter, och veckan efter det, och.... ;)

2010-09-17 @ 15:15:32
URL: http://tjattes.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men shit vad det tog fart i din uppdatering helt plötsligt hehe. Själv har jag inte skärpt mig ännu men det kommer förhoppningsvis. Jag måste bara komma igång igen.



Jo tack det visade sig vara en hel del planering kring dop inte för att jag trodde annat innan heller men nu har jag verkligen fått det bekräftat. Har flängt runt överallt för att fixa allt pjuhh. Mycket att tänka på. P tycker det är tur att VI har koll på läge, observera vi :-P Hmmm...? Nu börjar det däremot bli lite ordning, tack och lov men det tog sin lilla tid.



Usch va jobbigt med diarre? Har det blivit nå bättre? Du skrev att ni hade en läkartid, blev det något av den?



Och dom eländes tovorna som vägrar ge upp. Trist men nödvändigt att klippa tyvärr



Jag håller med dig, tre månader- Redan? Tiden går på tok för fort!



2010-09-17 @ 19:08:27
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så söt

2010-09-17 @ 21:16:45
Postat av: Sinne

Sötunge! Shit vad tovor hon har! Såg dom när ni klädde på henne.



Fasiken, Klara är förkyld! Hoppas ni inte har hunnit bli smittade nån av er, ni har nog som det är med diarren ni ju!

2010-09-18 @ 12:18:37
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: sanna

åh, hatar småprojekt, våran lägenhet innehåller också massor med såna, och vi är ju tyvärr inte så händiga som ni så vi måste antingen leja en tapetserare (SVINDYRT) eller måla (orkar inte..). du hör ju ;)



vi satsade också på bättre färg på en gång då det är den enda som inte gulnar, vi köpte från flugger (håller med dig, dyrt, men det blir snyggare).



man borde ju egentligen bara strunta i allt och njuta och vara med familjen ist, men jag har ju inte riktigt ro till det nej.

2010-09-18 @ 12:40:37
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0