v 32

Bland det första jag gjorde efter att ha klivit ur sängen idag var att slå igång datorn och spana in inkomstdeklaration 1 hos skatteverket. Släpptes idag och denna gång verkar det vara på riktigt! ;-)
Det var goda nyheter, slipper betala tillbaka och kan med gott samvete införskaffa en bärbar dator! Slipper jag och Robert gruffas över den stationära vi har. Vilket konsumeringssamhälle för övrigt, där du behöver en dator per person!

Vi var på visning i söndags (och i måndags också för min del, så mapa fick se den), som sagt en ny trea på Björks. Nu får vi se vad som händer med budgivningen bara. Pluset är att hela lägenheten kändes fräsch, ingenting som behövde göras något med första tiden. Minus är att vi inte har eftermiddagssol för middagsgrillning. Men det får vi leva med. Ett till minus var inflyttningsdatumet: 1a juni. Vad skrev jag sist när jag listade upp vad som fanns att göra, att det sista som fattades var en flytt!? Men går säkert att lösa, 15 juni är helt klart bättre än 1a. Så kanske vi hinner hem från BB i alla fall...

Ny vecka än en gång, graviditetsvecka 32 (31+1). Nu börjar jag känna mig gravid på allvar. Äntligen har min hjärna förstått, eller snarare accepterat, att jag inte kan röra mig som vanligt. Jag kommer ihåg att gå promenader med myrsteg. Jag kommer ihåg att lägga mig ner och vila. Jag kommer ihåg att inte boka kalendern överfull. Jag skrattar åt när jag ligger som en sköldpadda i sängen/soffan och knappt tar mig upp. Magen växer explosionsartat, vart ska detta sluta??


Magis för 5 min sedan och festfin i lördags

Jenny från klassen har precis varit här, vi har varit mycket duktiga och gjort en räkneuppgift som är ett delmoment i kursen vi läser. Direkt vi såg uppgiften där det var text och siffror i samma uppgift slängde båda böckerna och ropade på respektive sambo. Men känns som att vi har koll på läget nu. I hope.

Det gick snabbare än väntat att bli klar, därför känner jag mig ledig nu. Fick genast lust att åka ut till stugan eller annat mys men förnuftet säger mig att det finns faktiskt annat att plugga! Så en liten promenad får räcka, sedan dags att ta tag i europarätten.


Take care!


Kommentarer
Postat av: Pia - MejasMamma

Värsta lilla pytte magen!:)

2010-03-23 @ 17:03:10
URL: http://piasandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0