skolpaus

Nej minsann, idag ska det inte pluggas många knop känner jag. Satt hela gårdagen, höll på att missa vattengympan eftersom jag inte kollade klockan. Känner att dagens motivation är ungefär minus 100, så därför tänkte jag göra något mycket trevligare: baka kladdmuffins! Eller om jag provar göra chokladfrysmuffins...  Blir i vart fall någon form av "välkommen-hem-bebis-fika", lika bra att börja bulla upp frysen redan nu.

På tal om plugg så startade en ny kurs i veckan, miljöekonomi. Jag säger bara en sak: fy faaan (jag svär visst i bloggen till och med) vad glad jag är att jag valde rättsvetenskap istället för nationalekonomi! Oh my... Detta blir mycket intressant, efter att ha läst första avsnitten gick jag in för att se om det fanns några andra kurser jag kunde göra sen anmälan på och ta istället. Det fanns det inte. Så bara att ta tjuren vid hornen och nöta, nöta, nöta. Sedan ska det bli en uppsats och skrivas en tenta av det hela. Som sagt, detta blir mycket intressant...

Påsk runt hörnet, blir en lugn påsk för vår del. Inga direkta planer - någon släktmiddag här, kusinfika där. Sedan ska vi fortsätta med bakandet, både inför Roberts födelsedag och bebis ankomst. Hoppas att vädergudarna bjuder på sol så kan vi grilla korv i stugan! Även snutta lite på katterna, mamma o pappa åkte till Thailand igår. Fick ett sms att de kommit fram och att det var varmt som i en bastu - kan inte riktigt säga detsamma om vädret här, nej.


Hemmaklädd mage v 33

 

Ny vecka också, graviditetsvecka 33 (32+2). Var hos barnmorskan förra veckan och glömde skriva upp siffrorna, sånt är bra när jag ska gå tillbaka och kolla! Bebis hjärtljud som legat på 148 slag/min alla gånger hittills låg nu på 135. Kanske tog en liten nap.

Blodtryck 100/60
Bebis ♥ 135 slag/min

SF-mått: 30 cm


Inga blodprover för järn/socker och ingen vägning, gör vi nästa vecka. Nu mot slutet är det tätare mellan besöken, kommer gå varannan vecka istället för var tredje.

Nu ska jag köra igång med muffinsbaket, kanske kollar vad sis gör sedan. Sitter hon och pluggar så kanske jag lyckas motivera mig själv att plugga jag också.


Take care!

Kommentarer
Postat av: Erica

Du har så liten och fin mage! Är så avis. Är kul att "jämföra" då vi har samma bf datum. Nog för att jag är ltie större än dig i vanlig afall också. Haha. skit också=)

2010-03-31 @ 12:34:10
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh nationalekonomi som är så roligt! Har faktiskt fastnat för det:) Det är bara nöta,nöta som gäller och tänka tills man fattar och när man gör det är det verkligen intressant! :D GLAD PÅSK

2010-03-31 @ 17:36:34
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0