one of those days

Jag har varit riktigt bitsk denna eftermiddag, humöret har gått i berg-och dalbana. Dagen började stabilt. Tog det lugnt på förmiddagen, drack kaffe och smaskade Ben and jerrys (strawberry cheesecake). Kaffe med Pernilla och Stina. Lunch. Sedan gick det utför...

Vi kan sammanfatta det hela med två misslyckade promenadförsök där mage och rygg krampat sönder efter 5 minuter (just det, 5 minuter - pensionären nummer uno), korv som Robert stekte i tärningar istället för i skivor , en film som inte fanns inne på hemmakväll trots att vi kollade att den fanns det några minuter innan... Helt enkelt en sådan dag då Robert klokt håller sig undan för att undvika att framkalla smärre hjärtattacker.

För att komma på andra tankar sitter jag och drömmer mig bort till The big trip (Indien/Thailand) jag och Emsi gjorde för några år sedan. Hon håller som bäst på att förbereda sig inför sin praktik utomlands - en ny Indienresa där hon ska träffa folk vi lärde känna, lära sig ayurveda och utöva yoga. Wow. Hade varit otroligt skoj att vara med, men känner samtidigt att var sak har sin tid och jag är nöjd där jag är just nu. Nu är det en ny tid på G i mitt liv, resetiden har varit och kommer komma igen sen. Tills dess får jag leva upptäcksresande-och självförverkligandelivet genom Emma, så får hon utforska familjelivet via mig. Lära av varandras erfarenheter ;-)


Robert har precis räddat kvällen ännu mer med orden: "Vi har fortsättningen på Twilight hemma, New moon eller vad den heter". Så nu ska jag dyka ner i soffan med lite vindruvor.

Mindre hormoner i omlopp imorgon, tack!


Take care!




Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha jag märker ju helt klart att du inte hade det lätt och jag förstår mycket väl din frustration.



Jag är dock ingen skiva utan en korvtärning så här hade åtminstone det blivit rätt :-P



Jag har jobbat på Åhlens tidigare men är nu arbetslös vilket jag förmodligen kommer att få förbli fram till mammaledigheten. Det verkar inte vara någon som vill ha en tjockis som smyckar deras butik hihi..



Shit vilket udda väder det blev helt plötsligt :S Jag som trodde att jag skulle få sticka ut näsan i solskenet idag men det ser ju aningen tveksamt ut



2010-03-08 @ 10:52:18
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: sanna

ja, vi hoppas också på det så vi kan flytta nångång! :) noll tålamod har jag ;)!



och du, det där med humöret är verkligen inte kul, var precis likadan, fast hela tiden! jag skyllde på att det var den ökade testosteronnivån när jag väntade en kille som orsakade det ;). nu när jag fött vet jag inte vad jag ska skylla på längre. har ju den jävligaste pms'en i hela mitt liv, kul :)

2010-03-08 @ 15:12:58
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: emelie

Hahahahahahaha sånna där mood-swings kan jag också ha TROTS att jag inte är preggo!!!=D

2010-03-08 @ 17:59:54
Postat av: Sandra

Nä det är ju inte det.. Har och andra sidan varit ganska tur i oturen att jag gått hemma eftersom denna graviditet inte har varit så smärtfri. Jag hade aldrig kunnat jobba som det har varit men nu när energin är lite annan så klättrar jag verkligen på väggarna vissa dagar. Känner mycket väl igen mig i att vela göra MASSOR när karln kommer hem från jobbet hihi. Men dom måste ju förstå oss också, inte sant? :-P



Ja jag tycker verkligen att vissa sånna här böcker är ursöta. Är ju så kul och ha med. Är nu bara vilken man ska ha som är frågan...?



Ja du minnet är verkligen inte större än hos en fiskmås nu för tiden. Brukar reta Petter och säga att han får njuta av den här tiden då han får chansen att stå för den smarta i vårat förhållande

2010-03-09 @ 16:13:44
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0