mammafika

Sitter här och smuttar på dagens första kopp hallonbladsthé. Solen skiner idag också, funderar på hur vädret ska utnyttjas på bästa sätt. Om en timme är det mammafika på Mat o prat. Får jag bli lite extra bebissugen sådär. Efter det finns det tid att njuta av vackervädret. Kanske vore mysigt att fixa en picknick till middag, överraska Robert som slutar 16:30...

Bf+9. Plus nio! Nej minsann, hade verkligen inte tänkt mig detta. Men det blir aldrig som man tänkt sig heter det väl?! En sak kan vi lugnt konstatera: hade det blivit ytterligare vändning där de satt igång förlossningen - då hade bebis varit långt ifrån redo att komma ut! Dagens symptom hittills på att det är på G: nada. Känner mig till och med så stabil hormonell att jag tror jag ska ringa försäkringskassan i eftermiddag.

Nu ska jag hoppa i duschen och göra mig redo för stan!


Take care!

Kommentarer
Postat av: Josse (emelies syster) :)

Gud vad spännande! Snart är det dax :) Lycka till! Jag ska hålla tummarna på att den tittar ut snart,man vill ju att den ska komma fort när man har väntat sååååå länge på att få se vad det är för liten människa :) Vet ni vad det blir för kön?

2010-06-01 @ 11:24:51
Postat av: Sara

Josse: Ja, jag hoppas verkligen det beger sig snart! Vi blir nästan tokiga av väntandet ;-) Jag tror det är en pojke, nästan så jag blir förvånad om det är en tjej. Men har egentligen inget att gå på, sköterskan försökte se flera gånger på ultraljudet men bebis ville inte vara med på noterna. Så blir en överraskning trots allt!

2010-06-01 @ 13:51:49
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja jag hade kunnat tänka mig att ta studenten en gång till men just den här sommaren känns det som att det inte riktigt passar- undra varför..?



Tror nog att bebis ankomstdag kommer slå det med hästlängder. Sen är frågan om man är lika snabb på att säga att man vill göra om det hahaha.. Man kan ju alltid hoppas :)



Besöket på Sbyn gav inte så mkt nytt idag egentligen förutom att jag fick åka hem med ökad dos medicin :/ och veta lite mer om att man vill försöka hålla graviditeten till v 37 iaf vilket helt klart har varit våran plan också. Är tydligen ovanligt att man går hela tiden ut med så pass tidig havandeskapsförgiftning- men det är som sagt ingenting man kan veta säkert- SUCK. Avskyr denna ovisshet. Det är rätt stor skillnad på två och fem veckor.



Blev det till att ringa FK idag lr? Skulle också behöva göra det men känns så där lagomt lockande!

2010-06-01 @ 20:19:12
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: lina

Hej vännen! Jag förstår att det är jobbigt att bara vänta och vänta.. Jag gick över 14 dagar med Casper... Jag hade fått en tid för igångsättning på lördagen kl 12.00, men som tur var så fick jag verkar på fredagsmorgonen, så det ordnade sig självt ändå, plus att det gick skiiiit fort.. Så även fast man går över tiden så betyder det inte att du får en utdragen förlossning (det va vad jag trodde..) Det gick jätte bra för mig på förlossningen.. Första "pirret" till verkar kom runt 08.30 på morgonen, och vid lunch kom vi in på SÖS 6 timmar senare kom han ut ;) Så hela upplevelsen var heeelt perfekt.. Det är verkligen jätte häftigt att vara med om!!! Coolt att man klarar av det!!! Jag längtar sååååå tills din lilla krabat kommer ;D

2010-06-01 @ 20:23:05
URL: http://lliinnaass.blogg.se/
Postat av: Linnea

Antar att du sett vad som är på g? http://blogg.alltombarn.se/innandufanns/

Hoppas din lilla plutt känner för att komma ut till mamma och pappa snart också :)

2010-06-02 @ 10:53:47
URL: http://linnch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0