BF+10

Solen skiner, kyligt i luften - perfekt preggoväder! Ska strax hoppa på en buss till Storheden där pappa smiter från firman och skjutsar mig till stugan. Får Robert plocka upp mig efter jobbet. Men tänkte att det är bäst med livstecken först ;-)

Igår nådde graviddemensen nya höjder: jag missade säsongsavslutningen med Desperate housewives. Som jag väntat. Sedan helgen har jag gått och tänkt på att tisdagskvällen heligt ska vigas åt tv-soffan. Inte planera någonting annat, utan jag ska ha min "kanal 5 kväll". Klockan 22:05 igårkväll slår det mig som en blixt - jag har missat programmet. Vad gjorde jag istället? Ja, jag läste lite grann. Kvällsfikade. Småpratade med Robert. Alltså ingenting viktigt. Hur är det möjligt?! Nu måste jag pricka in reprisen på söndag. Så är det. Söndag blir nya tisdag. Kanske bäst att ställa in påminnelse denna gång.

10 dagar över beräknat datum idag. Några känningar? Ja, jag vet inte. Slemmisen (en slempropp som täpper till livmodern och skyddar för infektioner till alla ickegravida) släppte lite i förrgår, igår på dagen kom resten. För nu kan det inte vara något mer - tro mig. Molvärk på det som släppte efter någon timme. Framåt 22-tiden fick jag ont i mage/ljumskar/rygg. Mest mage. Märkbar skillnad från tidigare förvärkar som legat och gjort lite smått mensvärksont sådär - nu gjorde det ont. Höll i sig ett tag, släppte. Sedan återkommit OREGELBUNDET (för oregelbundet för att jag skulle tycka det var värt att ta en alvedon, hade jag annars gjort) hela natten och sista hade jag 08:50 idag. Efter det dött lopp.

Med andra ord är jag lagom pigg just nu. Natten har sett ut ungefär såhär: somnat, drömt exempelvis att jag kört bil, helt plötsligt fått ont i magen i drömmen (måste hitta en parkering nyss!) - vaknat. Vad säger man. Jag hoppas verkligen att detta är ett tecken på att i alla fall något händer i kroppen. Ungefär lika mycket som jag hoppas att det inte innebär att jag kommer få tillfället att prova på detta med att gå med flera dygns pinvärkar som inte gör den minsta nytta innan det drar igång på allvar.

Hur som helst tänkte jag först stanna hemma, vila och vara redo. Nu när jag inte känt något på flera timmar lägger jag ner den idén och åker istället ut stugan för några soltimmar. Annars går tiden på tok för långsamt. Och är det bara ytterligare falskt alarm så har jag ändå fått njuta av dagen! Dags att bege sig mot bussen nu


Take care!


Kommentarer
Postat av: emelie

Gör inte såhär mot mamma bebis, kom nu!!=)

2010-06-02 @ 15:00:16
Postat av: Sofia N

jag hade ju sjukt mkt pinvärkar. det är såå jobbigt. dom gör då fan ingen nytta heller. Men det låter ju som att det är igång iaf. du får en juni bebis,precis som jag trodde!:-)

2010-06-02 @ 16:30:25
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: lina

Shit vad nervös jag blir.. Jag hade inga som helst förvärkar eller någonting!! Hoppas hoppas hoppas att den lille rakkarn kommer snart ;) Massor med kramar

2010-06-02 @ 18:17:36
URL: http://lliinnaass.blogg.se/
Postat av: Jenny

oh boy oh boy oh boy.... ska hålla tummarna att h*n vill komma ut illa kvickt :)

2010-06-02 @ 18:52:55
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Marie

Wihoooo! :D Fatta man kan bli glad av smärta ibland, eller att få höra talas om att andra upplever smärta. :)

2010-06-02 @ 19:25:54
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Linnea Nilsson

Det är väl förvärkar.. Det hade jag en hel natt med Tim. Det slutade på morgonen och började om mitt på dagen ungefär och han är född kvart i fyra på em. :) Det tar sig för dig! Heja heja bebisen!

2010-06-02 @ 22:20:06
URL: http://babykvarnstrom.blogg.se/
Postat av: Sara

Linnea - Hoppas lillis kikar ut här också! Slippa bli igångsatt. Vad kul, har du också en blogg. Läser den gärna, såklart beroende på om den är privat-privat eller bara privat så att ingen okänd ser bilder på barnen etc.

2010-06-03 @ 10:51:39
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0