en vanlig handling

Friiiiiday friday friiiday... Fast den rätta fredagsstämningen infinner sig inte riktigt, kanske för att jag fortfarande har jullov. Alla dagar är fredagar! Men ändå något visst med fredag - tacomiddagen färdighandlad, tanken på glass och bär till efterrätt lockar, film i soffan... Mys. Det bjuds på tacogratäng istället för vanlig tacofärs, en kul och god variation. Undrar hur många svenskar som äter tacos idag? Gissar på ett X antal familjer. När blev Sverige ett sådant tacoinspirerat land? Ska man fixa bjudmiddag - perfa med tacos. Laga mat med tjejgänget - perfa med tacos. Vanlig helgmiddag - perfa med tacos. Tacos hela veckan lång.

Hursomhelst. Handlade som sagt, Kvantum idag då vi ville bli garanterade frukt och grönt. Vi var inte ensamma, Robert hade en tuff match med alla kundvagnsmarodörer. Men enligt honom själv gick han vinnande ur alla dueller. Vad han nu menar med det. Jag å min sida sprang omkring och slängde ner både dittan och dattan i kundvagnen. Synd bara att jag förutom allmän förvirrning också drabbats av klumpighet sedan jag blev preggo. Såhär var det:

Vi skulle ha gurka till tacosen. Gurkan var staplad i ett berg. Jag valde bland gurkorna, plockade hit och dit. Synd bara att berget började röra på sig och trots en tapper räddning från min sida smet en ynka gurka iväg ner mot golvet. Vad som var än mer synd var att nedanför gurkberget satt en gubbe bredvid sin matkorg. Vad händer? Jo, såklart studsar gurkan mitt på hans flintfläck och ner i hans matkorg. Jag antog samma färg som tomaterna i hyllan bredvid, visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen och bad om ursäkt medan jag norpade tag i gurkan. Ser i ögonvrån Robert stå och smygskratta. Ha-ha-ha. Efter att ha skämts ett tag (och även hunnit riva ett paprikaberg. Vi går inte in på några detaljer där) börjar jag själv småfnissa. Fnissar hela bilresan hem, får ständiga flashbacks av hur gurkan studsar mitt på kalfläcken på skallen. Det hade kunnat sluta illa, hela berget hade kunnat ramla på gubben och jag blivit stämd på miljonbelopp. Men så blev det inte.


Den skyldiga gurkan

Hade fotat massa skojiga magbilder men eftersom jag saknar bildredigeringsprogram till datorn och bilderna plockade fram diverse mindre smickrande skavanker så kan jag inte lägga upp dessa. Tyvärr. Istället får det bli en vanlig magbild! Igår fick för övrigt blivande mormor känna första sparken ♥ (nu lilla älskade frö måste du låta moster känna dig också!).


V 21+5

Imorgon blir det bio med Cia och Peter, Snabba cash. Söndag visning på ett par treor på Björkskatan, kaffe hos Johanna och sedan middag hos Roberts paranteser. Roberts "mini-semester" är över på måndag och jag börjar skola mig igen.

Nu ska vi köra igång med middagen! Massa vitlök!

Take care!



Kommentarer
Postat av: sanna

jaha, äter du det? jag har ju typ dom här symptomen: stresskänsla (kronisk!!), svin svin trött, svettig (jättevarm jämt!), jätteglömsk. känns verkligen som att kroppen går på högvarv. det är så läskigt när man känner sig så himla obalanserad. vad fick dig att söka hjälp och när gjorde du det?

2010-01-15 @ 19:37:33
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: sanna

ps. jag DOG av skratt när jag läste om lilla gurkincidenten!!! hahaha

2010-01-15 @ 19:40:56
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hahaha jag är nummer två att DÖ av skratt när jag läste om gurkincidenten!!! Vilke bilder jag fick när jag läste det...hahaha! :P Och förresten finns det säkert finfina läggor på bergviken!! ;) Komsi komsi! :)

2010-01-15 @ 20:29:40
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: madde

hahah skrattade gott när jag läste om din gurkincident! vad roligt :D

2010-01-15 @ 22:51:19
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: emelie

hahaha, får jag fråga varför en gubbe sitter på golvet nedanför gurkberget? då får man fan skylla sig själv! hahaha

2010-01-16 @ 10:46:47
Postat av: JEnny

öhhh, pratar du om jote? var det inte kaffe på måndag el blandar jag ihop dagarnba...

2010-01-16 @ 12:26:08
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: JEnny

Va bra, d¨hade jag dagarna rätt! Syns på måndag!

2010-01-16 @ 14:53:21
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: sanna

oj, okej! ja, när jag tänker efter så har jag ju mått sämre under min grav plus nu efter :)

2010-01-16 @ 18:39:16
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag håller med Emelie. Sätter man sig nedanför ett gurkberg får man skylla sig själv, haha. Det gäller för övrigt alla grönsaksberg. Hoppas han lärde sig en läxa. ;)

2010-01-17 @ 19:46:47
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: sanna

vad kul det var att surra lite idag! du är så SÖÖÖT med magen i vädret, aaaw :) och ps. du och din syster är GALET lika!

2010-01-18 @ 20:34:44
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0