godnatt

Jag är trött som få så blir ett ytterst kort inlägg. Det jag vill säga är:


Mmm...

Första semlan för året är nu uppäten. Men inte den sista! Denna åt jag kall, nästa ska jag äta med varm, saltad mjölk. Som man ska äta semlor. Det vet ni alla väl?


Kycklingpaj

Kvällens middag såg godare ut än den smakade, i alla fall enligt mig. Men då är jag fjompig vad gäller kyckling för stunden (Robert tyckte den var god). Dessa graviditetsryck, hoppas jag kan äta kyckling/annan fågel utan problem när bebis är färdigbakad!


2012

Kvällens film var otroligt amerikansk och övertänd. Vi satt nästan och skrattade. Så kan det vara.


Slutligen: vi fick inte lägenheten :-( Eller fick inte, vi la oss i budgivningen. Började bli för högt pris med tanke på saker som behövde fixas osv. Känns trist, gillade verkligen läggan. Men men, går fler tåg. Det var helt enkelt inte meningen att vi skulle flytta dit.

Nu kallar sängen med sina nytvättade sängkläder och kuddar!


Take care!



Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, när vi såg 2012 var det någon jeppe som översatt alla subs med typ google translate så vi gravade oss igenom hela filmen pga alla tokigheter som sades i den, enligt den svenska textningen. Riktigt komiskt faktiskt. ;)



Synd på läggan, men det kommer fler. :)

2010-02-13 @ 04:39:22
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Maja

Men shit vad god pajen ser ut. Recept?

2010-02-13 @ 09:11:20
URL: http://mcmajjsan.blogg.se/
Postat av: sanna

jag lyckades inte ens hitta syons mail?! ;).



den pajen såg ju galet god ut! gör ni kanterna med sån mördeg? synd med lägenheten, förstår att det känns trist när ni velat ha den! vi förlorade ju massor med budgivningar när vi letade första gångerna och jag blev helt sjukt nedstämd över det, varje gång! :(

2010-02-13 @ 09:12:59
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Malin

Synd på lägenheten, men som du säger, de går fler tåg! Nästa gång kanske det är eran tur. Men förstår ändå om de känns tråkigt. Vi han bara kolla på ett hus innan vi slog till, men det var ett ruckel i rutvik. Sen böt vi fokus å kom in på radhus å då gick de fort. Hittade ett som legat ute länge utan bud så vi slog till, ingen konkurrens alls. Men alla vill ju ha så vita å moderna hem, vårat hade trätak å alla rum fullt i tegel vilket vi tycker är snyggt men inte så många andra verkar de som. hahaha. ;) Bra för oss! =)

2010-02-13 @ 10:30:59
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tråkigt med lägenheten :( Men det kommer fler ska du se! :D Såg förresten att det är 99 dagar kvar enligt räknaren på bloggen, alltså inte längre tresiffrigt!! Wiiiieee!! ;) Hihi :)

2010-02-13 @ 12:04:51
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Jenny

Den såg jävligt god ut pajen! Recept tack!:) Och det kommer fler, tappa inte gnistan. håller tummar och tår.

2010-02-13 @ 16:19:19
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Mamma

Pssst! Det ska vara sockersaltad varm mjölk till semlan. Jag får leva på minnet av hur gott det är. Du vet vad fettdoktorn säger om kolhydrater :-\ kram

2010-02-13 @ 20:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0