uppdatering... igen!

Jag skrev att jag inte skulle dröja lika länge med nästa uppdatering och lagt kort ligger. Så är det med den saken. Barnet sover och mannen i huset dricker morgonkaffe framför tv:n. Perfekt för mammsen att lyxa sig med datortid!


Lillhjärtat i babygymmet

Vi har förresten köpt en digital systemkamera, därför jag bildbombar! Inga värstinggrejer på något sätt, tvärtom, men den fyller helt klart sin funktion. En Canon 1000D blev det. Är som van vid Canon från gymnasietiden. Vilken skillnad på bildkvalité! Oj oj vad här ska fotas på Livia! Pappan blir aggro när jag försöker fota honom... Men det gör jag ändå.


Far- och dotter mys

Igår var jag och Livia ut till stugan en sväng och hälsade på hennes mommo och moffa. Var såklart tvungen att plocka fram kameran även där!




Bägge mina bebisar!

Jag har insett en sak. Innan jag blev småbarnsförälder tänkte jag att jag minsann inte skulle ha den typiska mammafrillan i form av hästsvans dag in och dag ut. Jag skulle minsann aldrig gå med spyfläckar på kläderna och dessutom klä mig snyggt. Men nu förstår jag. Självklart har jag håret i en hästsvans, annars trasslar Livia bara in sig i det eller så blir det nerspytt. Klart som korvspad att en tröja inte är oanvändbar förrän du verkligen känner blöta spyfläckar genom den. Några spyfläckar på byxenet reflekterar jag inte ens över. Har inte heller någon vidare motivation att plocka fram finare kläder ur garderoben då de hinner vara rena cirka 10 minuter.




Inte spyr väl jag!

Idag tänkte lilla familjen bege sig mot stora staden för diverse ärenden, bl.a. inhandlas babyschampo. Hon har så pass långt hår att jag tycker det är svårt att få rent från spyor med bara vatten. Ikväll ska vi till Sunderbyn där det vankas middag hos Roberts föräldrar. Hans syster är på besök från England så Livia ska få träffa sin faster för första gången!


Finaste badflickan

En dusch vore på sin plats innan Livia vaknar. Lite färg på fransarna dagen till ära skulle inte heller sitta fel!


Take care!



Kommentarer
Postat av: E

nar e dopet planerat!?!? om jag vet det kanske jag lyckas tajma ın det :) behöver prata med dig pa msn, skype eller nat, sa mycket att ventilera ;) om jag lyckas satta in pengar pa mıtt skype-konto sa ringer jag dig!

2010-08-12 @ 15:37:19
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, ja jag lovade mig själv när jag blev gravid första gången att jag minsann inte skulle bli en sunkmorsa. Det gick inte så bra. Nu är håret för kort för hästsvans, men innan klippningen var det min "frisyr". Kräkfläckar är snyggt får man försöka intala sig. Kan upptäcka när jag är på stan att jag har fläckiga kläder och då är det ju för sent att göra nåt åt det :)

2010-08-12 @ 20:45:12
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Evelina - Mamma till Meja Lee <3

Men hej! Vad roligt att du hittade mig, så häftigt :) Måste börja följa din blogg!

2010-08-12 @ 22:32:13
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det har varit trevligt, fullt upp för att hinna träffa alla. Är evigheter sedan vi har varit och hälsat på, närmare bestämt några veckor innan Emilio kom till världen. Ja nog är det ju han dom vill träffa nu, sj är man inte så viktig längre hehe



Ja men det kan ja förstå. Är alltid trevligt att sitta och umgås. Alkoholen i sig har man nästan glömt bort hur den smakar. Har inte druckit en droppe på över ett år nu så jag kan tänka mig att det inte kommer krävas särskilt mycket för att bli lull lull Nåja...



Så vad har ni haft för er i helgen då?

2010-08-14 @ 21:46:27
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Thiihiii, vilken sötnos. Vi köpte också den kameran, jag tycker den är väldigt bra. Är inte så inne på det här med kamera och sådant men den är ändå ganska så lätt att förstå :) Kuuuuul med bilder, massa sådant gillas:)

2010-08-16 @ 11:34:11
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: emelie

Vill också ha en systemkamera!! Jag kör på min uråldriga digitalkamera från stenåldern som har rutten bildkvalité=)

2010-08-16 @ 15:13:48
Postat av: Pernilla

Åh va skoj! :D Då blir vi träningsbuddies :P

2010-08-17 @ 15:46:53
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Sinne

Ja det är svårt, men vi insåg att nånting var fel när hon var så ledsen. Fy fan, vi kan åka till rymden och en massa annat men det går inte att göra penicillin som smakar gott? Vi hoppas det är LÄNGE till nästa gång vi måste ge dom äckel-päcklet :)



Jaa jag får tänka på det och det känns faktiskt lite bättre nu. Det är ju bara 4 nätter och jag slutar tidigt på fredagen och är hemma innan hon ska sova :) Han ska också plugga, men han är ju hemma med henne när jag är i Umeå! Om han nu inte är tvungen på nån lektion men då får Klaras farmor vara med henne :)



Hurrudu, vad har Livia för storlek nu? Jag har rensat bland Klaras gamla kläder ikväll och har en påse ståendes här med flickkläder som ni hemskt gärna kan få ta över om ni vill? :) Var nåt plagg i 62 sen är det större. Vi vill bli av med det, har redan så mycket sparat :)

2010-08-17 @ 21:24:59
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Gud så söt dotter ni har :)

2010-08-18 @ 22:10:57
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-08-19 @ 04:59:24
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Linda

Naaw hon är så söt, lilla Livia!

Kram

2010-08-23 @ 10:35:48
URL: http://londonbabe.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0