plugg-ugg-ugg


- Hej jag heter Sara och jag har inget liv
- Heeeeeeeej Saaara


Lite så känns det just nu men får på sätt och vis skylla mig själv som påskade i måndags istället för att plugga och då tappade en viktig vardag. Priset för detta är att mina tankar kretsar kring nationalekonomi 24/7, med lite juridik och miljöledning däremellan. Och att jag inte hinner med allt roligt som jag så hemskt gärna vill göra, t.ex. ta en fika med Ida som är nere från Gällivare! Men icket, får bli nästa gång. Imorgon eftermiddag är jag hyfsat klar för veckan, då har jag gjort (och förhoppningsvis klarat) duggan i miljöekonomi samt haft gruppmöte i miljöledning. Lär bli några svängar helgplugg också men tänker åtminstone ha en heldag ledigt!

Barnmorskebesök imorse så jag vaggade iväg till vårdcentralen. Jo precis, vaggade. Känns sådär att bli omsprungen av pensionärer men vad tusan. Allt såg bra ut, magen hade dragit på sig ytterligare 3 cm sedan ett par veckor tillbaks så blev ett skutt på kurvan. Nu är det ju alltid +-, svårt att mäta exakt. Men tycker själv den växer så det knakar! Lämnade urinprov då jag misstänker urinvägsinfektion, får besked om så är fallet.

Blodtryck 115/60
Bebis ♥ 144 slag/min

SF-mått: 33 cm

Vikt + 5 kg sedan start

(Blodsocker 5,0, Blodvärde 135)


Dagens mage v 34 (33+3)

Järntabletterna verkar ge effekt! Däremot ligger bebis och myser med huvudet under mina revben. Nu är det ju några veckor kvar för chans till egen vändning så nu är det bara att snurra runt lillis! Det lustiga är att jag i ett par veckors tid varit övertygad om att bebis ligger neråt, eftersom det alltid hickat på samma ställe (vänster sida rätt långt ner) och alltid sparkat på samma ställe (höger sida under revbenen). Men igårkväll minsann, då kändes det som att hela magen vändes ut och in. Troligen så snurrade busbebis runt då. Sedan dess får jag mysiga sparkar i trakten av kissblåsan samt att de fantastiskt sköna sparkarna långt ner som känns att ett ben ska sticka ut är tillbaka. Har jag inte saknat sista veckorna!

Nåja nåja nu kallar lite smaskig läsning om grafer på engelska, I can't wait. Vad är det med mig och siffror/tabeller/grafer för övrigt, läser texten och känner att allt är greppbart men så fort jag ser graferna till texten så slår min hjärna bakut?! För övrigt farligt att plugga hemma med en frys full i godsaker...


Dessa läckerheter väntar i frysen...


Take care!





Kommentarer
Postat av: Emelie

-Heeeeeeeej Sara!

Har du inget liv??

-Iiiiiiiiiiiiiiinte jag heller!! =))

2010-04-08 @ 11:10:56
Postat av: Jenny

Farligt må jag då säga, hujja. Tur att inte jag har allt detta i min frys för då skulle det säga poff så var allt i jennys mage :)



Vi kollar på riktigt, har kommit fram till att det blir billigare med bostadsrätt, dock lite mindre boyta men så får det bli. Så vi spanar och spanar! :D Hoppas det går bra för er sökande..? !

2010-04-08 @ 11:27:00
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Marie

Nä nu får bebis allt lov att snurra sig tillbaka. :)



Håller med om att magen din växer så det knakar. Superfin är den. :D

2010-04-08 @ 12:49:57
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Sötmage och söt-blivande-mamma! ;P

2010-04-08 @ 17:14:00
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Sandra

Känner igen sparkarna på kissblåsan. Inte kissnödig, KISSNÖDIG!! Kan va riktigt jobbigt men,men..



Har faktiskt tagit första steget och ringt till City rehab nu, peppar,peppar. Man var dock tvungen att gå till en sjukgymnast först för att bli "godkänd" för vattengympan, suck. Allt för att krångla till det :-P Funkar det på samma sätt på magplasket?



Lägenheten är på Lerbäcken så avståndet till stan växer ju en del tyvärr. Annars är den bra på många sätt. Jag bara älskar radhuskänslan tex. Sen tackar man ju gärna inte nej till en uteplats på ca 10 kvm. Har varit precis av samma åsikt ang bottenplan men som du säger så beror det mkt på område. Går inte att komma ifrån att det underlättar med bebis också. Men,men än är vi ju inte riktigt där ännu så vi får se..



Hur går det i ert letande nu då?

2010-04-08 @ 22:09:10
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha jag skrattade åt din kommentar om hur man startar förlossningen. Läste upp den för John och han tyckte det lät helt ok. In his dreams, säger då jag! ;D

2010-04-09 @ 06:06:13
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0