duktig bebis!

Bebis hade skött sig exemplariskt och vänt sig själv! Duktiga underbara busbebis, ville bara skrämmas lite med mamma o pappa! Kanske var mina (föga) gymnastiska övningar med rumpan uppe på soffans ryggstöd som gav resultat? Tydligen rekommenderat av många barnmorskor också för att vända på bebbar. Nu fick vi bara en liten tjuvkik in i bebishuset. Vi såg inte så jättebra eftersom bebis börjar bli så stor. Men vi fick se en profil, en hand vid ansiktet och en fossing inte långt därifrån. Tight värre. Vi skymtade även en lååång navelsträng. Robert frågade om kön men jag vill inte veta längre, har vi inte sett något hittills så kan vi gott vänta några veckor till!

Eftersom det konstaterades att lillis låg rätt blev det ett kort besök på Sunderbyn. Åt frukost i restaurangen (hungrig- JA!) innan Robert släppte av mig på Porsön för mammafika. Massor med bebisar, vågade mig till och med på att provhålla. Var riktigt mysigt med en bebis i famnen, nu längtar jag massor efter vårat lilla liv! Johanna plockade upp mig efter fikat så tog vi en lunch på stan innan hon började jobba. Nu ska jag bara ta det lugnt, sova några timmar osv. Ikväll blir det familjemiddag på Waldorf!

Jag kan inte riktigt släppa det - gud så skönt att slippa vändning! Slippa fundera på effekter för bebis, oroa sig för blödning etc. Slipper planerat snitt och får gå i underbar ovisshet och vänta på vattenavgång/värkar! Hihihi! Otroligt lättad!

För övrigt måste packningen till BB ses över. Tre väskor?! Robert menade att vi förmodligen slår packningsrekord. Måste se ut som att vi ska campa på BB eller planerat att bosätta oss där för gott. Nu är det inga stora bagar vi talar om men ändå. En väska med inneskor/myskläder/hygienartiklar etc till oss, en väska med bebiskläder/blöjor m.m. och en axelbandsväska med kamera, papper, tuggummi och annat småkrafs.

Nu tänkte jag slockna i sängen. Halvsover redan!


Take care!


Kommentarer
Postat av: PiaSandberg - MejasMamma

Jag kastade mig typ på Robert när han kom imorse och frågade hur det gick, jag var så nyfiken!:) Haha. Men vad skönt att h*n hade vänt på sig själv. Vilken tur!



Ja, alltså. Jag kommer ju inte sakna jobbet som i att jobba. Utan jag kommer sakna kollegorna och stämmning. Vi har faktiskt kul här!:)

2010-04-30 @ 13:55:17
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Man vad skönt att höra! Kanon ju. Bebis ville nog bara spela er ett spratt ;)



Jag förstår att det känns svårt för er att börja tänka hyresrätter. Var detsamma för oss men det går trots allt att hitta. Det har den här lägenheten bevisat.



Sen måste jag ju medge att jag var lite för snabb att publicera det förra inlägget om lägenheten :S Skyller på P som klantat sig eftersom vi fortfarande står kvar på den helt plötsligt.. Ja det är aningen tjorvigt, jag vet. Men det är dock så dumt att vi inte får veta säkert för än på MÅNDAG eftersom dom kan skicka in avtalet via mail under helgen tydligen. Har svårt att förstå hur man kan lägga det så dumt till med datum och så. Vi behöver ju trots allt säga upp våran lägenhet idag isåfall, SUCK. Så roligt är det inte att stå med dubbla 6000 kronors hyror i flera månader-NEJ! Så vi får se, P skulle ringa till hyresvärden och säga som det var så förhoppningsvis så kan hon va lite schysst.



Låter mysigt med waldorfmiddag! Kan ju bli så ibland men det är ju inte så mycket att klaga över i och för sig :P



Vi har inga direkta planer. Dom eventuella planer vi hade sprack igår så nu återstår det och se. Jag hade velat grilla men vädret är ju inte precis tilltalande!



Om det blir någon brasa vet jag inte heller. Känns inte jätte viktigt för min del men lite mysigt kan det ju vara. Vet inte vart man ska åka isåfall? Nå just i den frågan har nog vädret också makten.



Hoppas ni får det trevligt och så gottar ni er ordentligt :) Fira bebis vändning hihi.

2010-04-30 @ 14:02:34
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sofia Nordström

Härligt att bebisen vänt sig!:-)



tss. vi hade typ 3 väskor,påsar,amninskudde m.m när vi åkte hem hahaha. plus en bebis. det var tungt;)

2010-04-30 @ 16:09:30
Postat av: Sandra

Jo än är inte hoppet över. Dom hade tydligen till tolv i natt på sig att skicka in avtalet men att vänta till dess skulle ju i mina ögon vara helt sjukt. Nå ja vi får väl se.



Han ringde igår och då sa hon att vi skulle skicka våra uppgifter till henne. Det är bara och hoppas att hon fattar våran muntliga uppsägning från den sista så hon inte får för sig och räkna från sista maj när brevet kommer. Vi lär ska vara övertydliga med det vi skriver :-P



Ja vädret var verkligen jätte tråkigt! Hade inte heller klagat över lite sol :(



Smakade maten bra igår då och blev det nån brasa i rusket?



2010-05-01 @ 12:30:22
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Elin G

pju vad skönt att höra, vilken duktig bäbis! :))

2010-05-01 @ 14:34:52
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: emelie

Gud vad skönt att den vänt sig alldelens själv!!=) Kram

2010-05-03 @ 07:12:50
Postat av: Sandra

Jo det var inte alls någon trevlig upplevelse. Inte nog med att man blir orolig så gjorde det fruktansvärt ont! Aj,aj.



Jag har faktiskt klarat mig från allt sånt hittils. Var kanske därför jag fick så jag teg och smällde ner rätt i backen ordentligt. Nä fy! Är bara så glad att allt gick bra tillslut.



Jo då lite ont har jag, men inte så farligt i magen lägre tack och lov. Är mest andra förslitningar å så.



Låter ju härligt att maten smakade och det var ju inte annat än smart att välja från dom dyrare sidorna ;) Man måste ju passa på hihi.



Några spännande planer för dagen?



2010-05-03 @ 10:25:45
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0