arcus

Känns bättre idag angående ångesten kring detta om säte. Satt och googlade igårkväll om vändningsförsök, att bebisen kunde fara illa av vändningen osv. Ångest total. Att det kan vara obehagligt eller göra ont för mig kunde inte vara mer som en fis i rymden jämfört med om något skulle hända med lillis. Efter en nästintill sömnlös natt så har jag kommit fram till ett par saker. Det första är att jag har googleförbud i ämnet från och med nu. Det andra är att jag litar på läkarna. Skulle det vara alltför farligt så skulle de inte göra det. Det görs så många vändningsförsök och minimalt få som går totalt fel. Beredskap för akutsnitt finns där om något skulle sätta igång (därför jag ska fasta 8 timmar innan). Så nu håller vi på att planera vad vi ska packa med oss i BB-väskan! Just in case.

Dagen idag har spenderats på Arcus fyndmarknad som resten av Luleå (och Finland för den delen - herregud vad mycket finska bilar jag skådat!). Vi tänkte vara smarta och komma dit typ kvart över 10, så kön hunnit försvinna. Ha-ha-ha, alla verkar ha tänkt samma sak. Liten kö när vi körde förbi med bilen - 30 minuters köande när vi var där - kön tunnades ut när vi var framme vid kassan. Well. Robert muttrade om "En gång och aldrig igen", dock blev han på bättre humör efter att vi fyndat de grejer vi behövde. Dagens fynd:


Babygym, babysitter och kläder (pyjamasar, byxor, mössor, bodys, koftor m.m.)!

Babysitter och babygym är fotat i motljus, så skabbiga som de ser ut på bilden var de inte! Inte världens snyggaste prylar men det fyller sin funktion. Angående kläderna tänkte jag först "Inte kan väl vi köpa begagnade kläder till bebis!". Sen kom jag på att det är precis lika begagnat om jag beställer från Tradera. Tss. Prislappen för vårt fyndande slutade på totalt 340 kr. Helt klart överkomligt! Fogarna grät när jag kom hem och benen kändes som vätskefyllda köttklumpar. Efter några timmars vila i soffa/säng med uppassning från den käre sambon är jag lite mer människa igen.


Shopping

Bebis fick sig ett par tunna, könsneutrala sommarsockar under gårdagens stadstur. Och en filt! Äntligen! Nu har vi en i alla fall. Såg en till på Lindex jag ska köpa med en rabattkupong som jag glömde hemma dagen till ära. Bebis mamma fick ett bevis på att graviddemensen förutom att vara väldigt irriterande kan vara riskabel. Fikade på BOs, betalade och satte mig ner. Efter ett tag kommer en kvinna från personalen och frågar om jag heter Sara (joo?). Då hade jag lagt upp visakortet vid kassan efter betalning. Well. Måste knyta fast kort och mobil i jackan hädanefter. Såna där klämmor som barn har till vantarna.

Ska förbereda middag nu innan vi går tvärs över gatan till sis och Janne. De har fest samt fika! Vi tänkte vara där tidigt så vi träffar in det sistnämnda medan de förstnämnda ännu inte urartat.


Take care!


Kommentarer
Postat av: emelie

Det går säkert jättebra med vändningsförsöket men vi får hoppas att den hinner vända sig själv innan! Kram

2010-04-25 @ 09:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0