sunday!

Snart är detoxen över! Sista dagen idag, yeeeey! Uvärdering kommer imorgon...

Var på klassfest igår på Porsön, en som fyllde år. Kände att jag tackat nej till så många klassträffar att jag var tvungen att fara igår. Vill ju inte bli stämplad som torrboll. Var trevligt, lite lekar och så. Dock for jag inte ut på Stuk utan min kära sambo kom och hämtade upp mig så fick jag krypa i säng!

Igår gjorde vi chicken tikka till middag, mmmmm! Många smaker (malen ingefära, chilipulver, paprikapulver, malen koriander, gurkmeja, vitlök m.m.) som riktigt "gottat" till sig under ett dygns marinad. Till lunch åt vi daal (linsgryta) med hemmagjorda naanbröd som jag penslade med lite smör+vitlök och strödde sesamfrön över! Det du Emsi!


Chicken tikka, hel dinkel och grönsallad!

Något som är roligt är att Robert blivit helt taggad på detta med vegetarisk mat och tycker vi ska fortsätta med det flera gånger i veckan även efter detoxen! Även vant sig att äta mycket grönsaker till varje maträtt och t.o.m fruktsallad! Good stuff... Han känner även av hur mycket piggare han blivit under dessa veckor!

Varför sitter jag här när jag har mängder med skola att göra?!?! Gissa det... *pust*. Nu är det bara att känna piskan på ryggen och återgå till renskrivningen av min problemlösningstext (utkastet lästes av några klassisar som gav synpunkter och nu är det version 2 på G som ska in till läraren för att han i sin tur ska ge synpunkter och jag skriva VERSION 3!!!! Vadå höna av en fjäder?? Men är väl lärorikt... ). Har även ett X antal sidor engelsk geologi att läsa tills imorgon. Dagen är räddad! Moroten är att Emelie & Jakob kommer över på film ikväll, så för att hinna med det måste jag börja nyss!

Take care!



Kommentarer
Postat av: Emsi

Guuud vad gott! Kom hit och laga till mig! var det svårt att göra naan? sorry att jag inte ringde när jag sa, det blev så sent.. gör ett försök idag, om du har tid att slita dig från skolarbetet ;) Min dator har fuckat upp sig så jag kan inte göra mina läxor..

2009-09-13 @ 15:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0