slut!

Då var detoxen helt avslutad! Vägde mig imorse för att få slutresultat, -4kg! Wieee! Nu har jag bara 1-2kg kvar så är jag på min grundvikt. Roberts vägning visade på -5kg, bra det också! Hade dock varit spännande att mäta midjemåttet på honom, tror det hänt en del grejer där. Men vi hade inget måttband hemma när vi började så vi struntade i det...

Gått väldigt bra denna detox trots några svackor. Mestadels för att vi varit två skulle jag tro, kunnat motivera varandra. Inte alls samma sak att köra ensam, särskilt inte när Robert har gått och tryckt i sig en massa gott. Nu är det över för denna gång, får se när nästa "kroppsstädning" kommer, efter jul eller till nästa höst! Det som gäller nu är att hålla alla goda vanor, lättare sagt än gjort... Men ska verkligen försöka, i alla fall dra ner på gischkandet!

Skola idag, två lektioner med start kl 13. Före det ska vi fixa middag (idag bjuds det på Lax med ris- och bönsallad och sambalkryddad fraichedressing. Till lunch äter vi rester från gårdagen, sojabönsgratäng med broccoli från Älvsbyn!) och jag tänkte plugga lite! Blir att promenera hem idag, strålande väder!

That's it for today. Eller för stunden. Nu ska jag avnjuta en kopp kaffe och ta itu med dagen!

Oh and by the way. Igår när vi handlade på Kvantum hittade jag en dip med "naturliga ingredienser" - så naturliga det nu kan bli! Men inga smakförstärkare eller konserveringsmedel, som det annars är i alla såna dippar. Finally! Än så länge fanns det bara en smak (dill/gräslök) men lär ju komma fler, väldigt aktuellt! Smart drag av Estrella att vara först.... Så nu kan jag dippa mina popcorn med lite bättre samvete. Istället för att blanda ut dippen med gräddfil brukar vi blanda med Norrmejeriers Norrskensfil (4%), funkar lika bra!

Take care!



Kommentarer
Postat av: Elin G

Vad duktiga ni varit som detoxat!=) Det ni åt till lunch i förra inlägget, daal linsgryta, vad är det för nåt, har du nåt bra recept på det? :) Låter som misstänkt bra vegetarisk studentmat ;)

2009-09-14 @ 18:50:42
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: emma

haha du ska få höra hela historien om nollningspartajet på telen :)) vad duktiga ni varit med detoxen, jag är riktigt impad över Rob (du VET jag att du klarar en detox). Och alla era maträtter låter så smarriga, får jag anlita dig som privatkock!? mina middagar har mest bestått av mackor (dock egengjorda), yogurt med musli, vita bönor i tomatsås och sallad. Sa jag mackor!? :P

var det estrella dipp? hur smaka den?

2009-09-15 @ 21:15:40
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: emma

haha du ska få höra hela historien om nollningspartajet på telen :)) vad duktiga ni varit med detoxen, jag är riktigt impad över Rob (du VET jag att du klarar en detox). Och alla era maträtter låter så smarriga, får jag anlita dig som privatkock!? mina middagar har mest bestått av mackor (dock egengjorda), yogurt med musli, vita bönor i tomatsås och sallad. Sa jag mackor!? :P

var det estrella dipp? hur smaka den?

2009-09-15 @ 21:15:49
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0