övernattning

Jo, jag överlevde gruppövningar etc, så inte p.g.a. detta jag inte skrivit här utan haft fullt upp med annat! Var helt okej, massa lekar bägge dagarna så Robert trodde jag börjat på lågstadiet istället för universitetet när jag berättade. Vi anlände på torsdagen och började direkt med träkull, ringövningar, brottning etc. På kvällen gjorde vi en friluftsmiddag bestående av potatis, lök och älgkött, även harr, grönsallad och hajkbanan till efterrätt! Mmmm...


Vid 21-tiden delades vi in i grupper om 3-4 personer och fick bege oss ut i skogen på någon form av mörkerorientering. Vi fick varsin ficklampa med en liten lysdiod så vi kunde lysa på kartan och se vart vi skulle för att hitta de 14 olika stationerna, men fick inte ha den tänd hela tiden för då kunde utomjordingarna se oss och kidnappa oss! Kan säga att man gick med hjärtat i halsgropen och höll armkrok där man trevade sig fram i beckmörker med vissheten att några smög omkring som odjur i skogen.... Huuuh. Så fort man hörde någon närma sig var man tvungen att slänga sig på backen och ligga blixtstilla, så slapp man bli upptäckt.... Det hela gick ut på att alla 14 stationerna gav varsin siffra som i sin tur gav en koordination på kartan där man skulle lämna av den glaskula man fick i början för att förhindra att utomjordingarna tog över jorden! Well.... Var kul till en början men efter 2½ timme ute i skogen mitt i natten kände jag humöret dala och jag blev gaggig och trött. Men vi klarade det hela så kunde återvända till lägret och mysa framför en öppen eld!

Liknande lekar dagen därpå innan jag äntligen fick åka hem, duscha av mig all rök och krypa ner under täcket! Fredagen gjorde vi inte mycket, i lördags hälsade vi på respektive föräldrapar och såg fotboll med några vänner till Robert. Ikväll blir det film med Emlan-Semlan och Jakob.

Nu ska jag skriva ett referat och skriva version 3 på min problemlösande text!

Take care!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Den firren såg mycket god ut!

2009-09-20 @ 14:57:20
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Elin G

haha, jag tycker det låter som ni haft roliga aktiviteter! (men så är jag ju rätt barnsligt lekglad också =P) mörkerorientering låter väldigt spännande, skulle jag vilja testa.. Men vilka var utomjordningarna egentligen? Undrar om det är lika kul som mörkerkurragömma i stugan.. haha =P

2009-09-20 @ 18:39:25
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: emelie

gud så trevligt att krama och ta på en massa människor man inte känner!!!!!!!!! =)

2009-09-21 @ 07:50:17
Postat av: Karolin

Yo släkting!

Tack för senast...har tittat in lite på din blogg, roligt att hänga med i ditt liv..:)Själv jobbar man och står i, är uppe i Umeå nu.:)Skulle bara berätta att jag kommer att komma upp till Norrbotten i december..då vill jag hänga lite med er;)

Ha det gött!

Kram

K

2009-09-26 @ 10:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0