middag

Oj oj oj vad det känns mycket just nu i skolan! Mängder med småuppgifter som måste göras, tal som måste hållas, intervjua ett företag, tentaplugg... Uhh, strukturera mera! Fick i alla fall klart version 2 + studiejournal av ett referat idag efter lektionerna, trots en trötthetsnivå som låg under minus. Satt och pluggade både på lunchen och efter skolan med en klassis, gäller att ta till vara på tiden.

Efter skoldagen gick jag förbi Ica och köpte champinjoner till middagens omelett m. champinjonstuvning. Till detta tänkte jag servera en blandsallad. Något oförutsett hände:

Men...? Det ser ut som.... Kan det vara..... Maxmat?????? Näää... kan inte stämma, middagsmenyn var ju klar!


...Det ser onekligen ut som maxmat, suprememål närmare bestämt?!?! Well, sanningen är såhär då... Jag hade köpt hem och förberett middagen, jag skulle laga mat så både jag och Robert fick låda till imorgon... Men så pratade jag med Robert som just ätit på Max till middag, bannade lite på honom för alla onödiga kalorier (bäddar-ligga, någon?). Efter ett tag kände jag suget efter bacon på hamburgare. "Jag måste ha bacon på hamburgare". Alternativet var att gå på Ica (igen), köpa hamburgare, bröd, ost, dressing och bacon för att sedan ställa mig vid spisen. Eller gå till Max och kirra biffen där (bokstavligt talat), då jag dessutom skulle få flotta lite extra i form av pommes. Svårt val? Njet. Jag njöt av varje tugga, såååå gott! Dock flottmätt nu, nackdelen med flottmat (är ju bara att slänga ett getöga på pommes-påsen för att få en uppskattning av fettmängden).

Nu ska jag pallra mig över gatan till sis och se Idol! Robert har stängning så väldigt bra med syster som granne för ensamma kvällar - och annars också såklart ;-)!

Take care!



Kommentarer
Postat av: Emo

jag åt pizza idag :P dock bara en halv för jag och kiki dela! duktigt! sen har jag klippt mig så nu har jag ett fräscht barr :)

2009-09-29 @ 23:38:24
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: emelie

fi fan rosslan, nu måste vi tillsammans stärka våra karaktärer!!! =))

2009-09-30 @ 14:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0