hemma

Kära dagbok!

Jag har syndat. Och med det menar jag matsyndat. Lite. Ganska mycket. Vi hade kräftskiva med teamet i Beriths (chefens) stuga, årlig tradition kan man väl säga. Det bjöds på kräftor, surströmming, pajer etc. Tänkte fylla tallriken med kräftor och sallad eftersom vi trappat upp med fisk och kyckling nu till helgen. Well. Kräftpajen Berith gjort såg väldigt god ut. Även västerbottensostpajen. Nämnde jag brödet? Eller mineralvattnet? Och det var gott vill jag lova! Vi satt och pratade, skrattade, flummade och hade allmänt jättetrevligt. Inte går det väl att sätta stopp då utan fortsätter med en bit kladdkaka (underbart kletig), grädde och hallon!

Men trots mitt lilla (stora?) snedsteg så var det utan tvekan värt det för vi hade en toppenkväll! Länge sen det var så roligt med teamet. Kanske är det för att man träffat så mycket nytt folk och nya grupper i skolan att det var skönt att se alla kända ansikten? På hemväg fick jag och Johanna frispel, kalla det övertrötthet då den ene varit i skolan hela dagen och den andre är mitt i en flytt. Vi skrattade så tårarna sprutade åt diverse gamla minnen, min upprörda detoxmage fick ännu mer kramp! Tyvärr glömde jag kameran så har inga bilder!

Egentligen ska jag erkänna att fuskandet började redan tidigare. Kom hem vid kl 16:40, dead in och urblåst efter en hel dag i skolan med mängder av nya fakta att lära in. Skulle ha en halvtimme på mig att fixa mig i ordning inför kvällen - vadå hinna landa?! Var så trött att jag ville gråta, tänkte nästan banga teamfesten. Men istället tog jag en kopp kaffe (!!!!), det var som att livet återvände och den dimmridå jag kännt över ögon och hjärna de sista veckorna försvann i ett nafs. Hallelujah, koffeinkick! Och vilket bra initiativ det visade sig vara!

Nu ska jag gå och lägga mig och prata med min sambo. Har gått om varandra i veckan och han jobbar helgen så får ta tillvara på varje halvtimme! Vilken ballongmage jag har, stackars ovana mage. Chockar den totalt så det ser ut som att jag passerat åttonde månaden. Robert höll faktiskt med.

Och Jenny: Förlåt om jag försvann fast jag sa att jag skulle komma tillbaka! De andra drog och ville inte gå själv till bilen i mörkret. Men tycker absolut vi ska dra partaj någon gång framöver! Pratade även med brudarna om att ha tjejfika här hos mig, meddelar närmare inpå. Bara detoxen är klar ;-) Hoppas ni fick kul på krogen!!

Take care!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, de är lugnt!:) Tror spriten hade börjat ge sig till känna så hjärnan glömde av det efter ett tag! Absolut, plinga när detoxen är klar så kör vi jäääääärnet! :D Ha det gott!

2009-09-06 @ 10:49:34
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0