helg

Precis hemkommen från en dag i stugan med föräldrarna. Robert jobbar helg så då passar jag på att åka dit och säga hej! Först var jag och mamma på en shoppingrunda av de "manligare" slaget. Vi kollade alltså inte på kläder, prylar etc. utan mamma letade träribbor på diverse byggaffärer och jag letade sprayfärg på diverse färgaffärer... Har nämligen ett höstprojekt (var från början ett sommarprojekt men ni vet hur det blir....) i att pimpa ett gammalt bord Roberts kompis ägt. En glasskiva med tillhörande fot och det är foten i plast som ska gå från beige marmorimiterad 90-tals (mar)dröm till snygg metallicsilver. Dessutom hette det att färgen "hade hammarslagseffekt", så den inte blir jämnt silvrig utan lite struktur. Spännande att sätta igång, måste bara få bordet transporterat från Roberts päron...

När vi kom till stugan gick jag och mamma ut en sväng med katterna. Till alla som missat det är ju våra babysar rätt bortskämda, de har sin kattbur och ska de ut på annat sätt så är det sele som gäller! Alltid lika uppskattat att bara få gå och nosa på stranden, matte njuter minst lika mycket av höstdofter, gula löv och skorrande sjöfåglar. Husdrömmarna finns alltid där, även om ekonomin inte tillåter just nu...

Igår var jag och simmade! Inte illa pinkat. Det var jag och Emmlan som packade våra ryggsäckar (just like the old days, fick verkligen grundskoleflashback då klassen var och simmade) och begav oss mot simhallen. Blivit jättefint efter renoveringen! Tur det eftersom planen är att jag ska börja nöta stället ett par-tre gånger i veckan. Köpte ett studentbadkort, 200 kr för 4 mån - helt okej! En halvtimmes simning pallade vi, lite vattencykling vid kanten och sen in i bastun. Man ska inte börja för hårt... ;-)

Nu kommer Robert hem på några minuter, ska sätta igång och förbereda maten. Fick entrecôte i present av mamma och pappa, så här vankas det festmiddag! Mmmmmm.... Lite boursin (vitlöksost), hemmagjorda klyftpotatis och timjanstekta körsbärstomater till det.... Uppskattad present såhär med studentbudget!

Förresten. Någon mer som kokar sönder på den allsmäktiga Anna Anka? Vad är det med människan, hur mediakåt kan man vara? Och för hur lite är det egentligen acceptabelt att få hur mycket mediautrymme som helst?! I ren protest råkar jag inte ens zappa över till kändisfruar eller vad programmet heter (vill inte sponsra med ens en miniprocent tittarstatistik) och vägrar klicka in mig på en enda artikel som berör kvinnan. Tyvärr går det inte att undgå rubrikerna, den ena fånigare än den andra. Skulle ankan gå ut och säga att månen är lila, himlen är grön, arsenik är nyttigt etc. skulle det få lika stora rubriker och folk skulle förfasas över hur kan den där människan säga så. Ge henne inget mer utrymme så slipper man ens läsa hennes namn! Punkt.

Take care!

Karolin: Vad roligt att du hittat hit!! Och ännu roligare att du ska hit i december!!!! Ser jag redan framemot! Bara att höra av sig så styr vi ihop något, nu är det våran tur att bjuda på middag igen... ;-)




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nummer ett: Dra med mig på simning någon gång!! ;P



Nummer två: Ska också börja på mina höstprojekt (föredetta sommarprojekt)du inspirerade mig till att ta tag i det nu! :P

2009-09-26 @ 20:53:22
URL: http://perdyy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0