Draft: Okt. 22, 2009

Ååååååhh vad jag vill börja julpynta!!!! Det riktigt kryper i fingrarna nu när mörkret har börjat lägga sig om kvällarna. Vad passar väl bättre då än adventsstjärnor, mysiga julgardiner, tomtar och tända ljus? Ska försöka hålla mig till 1a advent men då åker banne mig allting fram! Brukar mjukstarta med adventsstjärnor och ljusstakar så får tomtar och annat komma senare. Men inte i år, nu ska det njutas av jul hela december!

[ Jul jul jul ]

Dagens middag bestod av rårisfyllda paprikor, ett recept som stannat kvar från detoxen eftersom både jag och mr R tycker det är gott. Igår bestod middagen av panerad fisk med potatis - riktigt smarrigt! Enkelt också - bara doppa firren i uppvispat ägg, sedan gegga in den i en blandning av ströbröd, mjöl, salt och peppar. Mmmmm.... Varit si och så med matlagningen på sista tiden så kändes fantastiskt att få i sig lite hemlagat! Imorgon blir det en laxgratäng med potatismos och spenat där allt åker in i ugnen. Fisk is the shit.

Robert har slutat röka. Inplanerat sedan länge så han är ledig både idag och imorgon, plus helgen. Slipper vara på jobbet när det är som tuffast. Han rökte sista igår efter middagen så har nu varit rökfri ett dygn. Har börjat lida av abstinensbesvär, går omkring och är irriterad/deprimerad. Det sägs ju att de första dagarna är värst vad gäller just den biten, då giftet går ur kroppen. Sen kommer resten - att bryta alla vanor... Men jag ska stötta honom! Och till sin hjälp har han nikotintuggummin, tagit en 3-4 st idag.

That's it for today!

Take care!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va skönt att det är någon annan som är julpyntssugen!! :P Jag satt idag och lyssnade på jullåtar och längtade tills jag får börja pynta och baka till julen! :D 1:a advent åker allt fram här med ;)

2009-10-22 @ 21:53:30
Postat av: Pernilla

Och det där var från perdy bara så att du vet :P

2009-10-22 @ 21:54:58
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: JEnny

Förbannat va duktig han är! Och SJÄLVKLART är det fisk som gäller 5 dagar i veckan helst :D Sååå gott! Och ja är också på gång med julpynt men får hejda mig, thihi:) synd att jag missa fikat hoppas vi styr upp snarast igen

2009-10-23 @ 12:06:38
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0