kaffe

Nyss kommen till jobbet... Vette tusan hur jag ska klara denna dag utan kaffe! Är mer död än levande, tankarna vill som inte sammankoppla och jag håller på somna på stället. Går inge bra för mitt lag när det gäller att lägga sig i tid de dagar då jag ska upp tidigt. Somnar inte förrän efter kl 1, och när jag sen stiger upp runt 6-7 så blir det helt för lite sömn för min del. Kaffe kaffe kaffe kaffe....

När jag gick till jobbet idag fick jag syn på en skatsamling vid Malmuddsbron. Ett helt gäng med ett tiotal skator som satt på backen och pickade. När jag kom närmare såg jag vad det var dom hade hittat, en spya - äckligt!

Igår hade jag och Robert en fundering. Vi var rätt trötta och på väg till jobbet, när han säger:
-"Jobb heter jobb för att det är jobbigt"
Jag hade en annan syn på saken:
-"Jobbigt heter jobbigt för att det refererar till jobb "

Vem hade rätt?! Ingen aning. Kanske båda.

Nu - rabota.


Kommentarer
Postat av: Emsi

haha vilken härlig tankeställare ni hade :) förstår precis vad du syftar på med i säng sent tidigt upp plus ingen kaffe, jobbigt! :P

oj fick precis ett samtal från Indien! måste vara Salu, han har mailat mig igen..

2009-01-18 @ 10:59:45
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0