guacamole

Ujuj vad det är gott med guacamole! Gjorde en "detoxanpassad" tacos igår och där stod självklart guacamolen för tacosåsandet. Blev inspirerad av sis som gjorde avocadodip förra helgen, har sedan dess gått i en veckas tid och varit sugen. Vad kan väl vara lägligare än tacos?!
Lätt att göra också! Vi gjorde en egen variant, finns väl tusen olika versioner av receptet.

3 st mogna avocados
2 st vitlöksklyftor
1/4 citron (pressas)
1/4 röd lök
salt
peppar
lite cayennepeppar


Kör alltihop i mixern och mm-mmm-mmm!

Var på stan med Emlan-Semlan idag efter jobbet. Pruttar och självkänsla avhandlades på dagens fikaagenda. Sedan var det bara ut och röjja i readjungeln, trots en ekonomi som för stunden inte har rum för några större utsvävningar hittade jag en kofta och en tröja med trekvartsärm. Slängde även med mig ett par trosor som jag spanade in i kassakön. Allt som allt gick shoppingen på 188 kr, helt okej med andra ord!

Efter stan styrde jag stegen mot mamma och pappa, där jag lekte tekniknisse och gjorde allt jag kunde för att speeda upp deras tröskverk till dator. Slängde gamla program, flyttade om bland hårddiskarna, gjorde virusscanningar och defragmenterade hårddisken. Så nu går den kanske liiite lite snabbare. Sedan åt jag middag där, grekisk paj, gottigott!

Nu är jag hemkommen, fortfarande hockey på tv men jag valde datorn. Ska dock gå och se slutet nu!

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0