rast

Rabota da da...

Men just nu har jag rast, precis knaprat i mig ett äpple och en banan. Inledde dagen starkt med kaffe och choklad, snacka om kickstart!

Ringer på rätt duktigt (ovanligt?!), extra röda köer eftersom det är problem med lokala nyheter och pay-per-view matcherna i elitserien. Funny.

Vi fick inte lägenheten... Tyvärr bestämde de andra paret sig för att ta den! :-(
Men men vi får ta nya tag, tänkte sätta in en annons på blocket imorgon. Så får vi hoppas att vi får en toppen-mega-superduper-fin lägenhet!!!

Igår gjorde jag något jag tänkt göra väldigt, väldigt länge: jag rensade bland mina recept. Eftersom jag är mat-och bakfanatiker har det samlats ihop en del, för att inte nämna ett X antal buffétidningar. Legat i en slarvig hög, nästintill omöjligt att hitta rätt på de recept man velat ha. Nu är det andra bullar! Allt är indelat efter respektive kategori i en receptpärm. Gått igenom alla tidningarna och sparat de recept som är intressanta, slängt resten. Sedan klippt ut dessa och klistrat fast på papper så det både är lättöverskådligt och ser fint och lockande ut!

Mycket nöjd med resultatet! Tog nästan hela dagen (faktiskt!) men helt klart värt det.

Rasten slut. En och en halv timme kvar, sedan hem och avnjuta en bakpotatis som blev kvar från i helgen. Be strong!

Kommentarer
Postat av: emelie

hahahahaha...jag kommer fan inte ihåg riktigt vad vi tjattrade om, men jag frågade vad det var han hette för att du alltid säger "peppe" och då sade han; "peter" och att hela telia börjat kalla han för "peppe" bara för att du börjat med det och då sa jag: "ja, peppe eng!" då blev han ännu mer förstörd! haha

2009-02-17 @ 17:55:02
Postat av: Elin G

äsch, skruttigt att ni inte fick lägenheten!! dumma andra paret!=P Men kanske var det inte "meningen" att ni skulle ha den då, kanske hittar ni snart en annan lägenhet som visar sig vara ännu bättre? Ska hålla tummarna! och den första kanske visar sig ha mögel eller nåt! =o hehehe..

2009-02-18 @ 17:11:38
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: madde

Trist att ni inte fick lägenheten. Men det kommer säkert någon ny, ännu bättre ni kan lägga vantarna på! =)

2009-02-18 @ 19:19:50
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: emelie

men skojar du? jag dog nästan när jag hittade den i katalogen=D

2009-02-19 @ 11:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0