vart försvann snön?

Men ååååh! Snälla snö och vädergudar, låt snön ligga kvar såhär i juletid! Bottennapp är stadspromenader i ett regnigt december - snö som knarrar under skorna ska det minsann vara! Ser jag ut från ena fönstret är det mesta borta, från det andra är det vitt kvar. Får helt enkelt hålla mig i datorrum/kök idag och sitta här och spana.

Igår shoppade jag och Roberto julklappar på storheden. Eller han shoppade, jag hittade inget. Det var inte bara vi i farten om man säger så. Fortsatta julklappsinköp sker dagtid under veckorna. Inga mer lördagsimpulser i julrusningstrafik. No thanks. På kvällen kom Emelie och Jakob över på middag, vi gjorde tacogratäng. Emelie ringde innan och frågade hur mycket köttfärs vi hade, ca 550g svarar jag, som vi ska göra en tacogratäng av. Vilket blir extra matigt och mättande. Enligt Emelie räckte inte detta då Jakob åt mycket så köpte med sig ytterligare 400g, mer grönsaker och mer tortillabröd. Tror ni jag blev förvånad när alla skålar var tomma efteråt!? Tror Robert kände sig tvingad att hålla ett manligt tempo eftersom han resten av kvällen stånkade, pustade och frustade för att han var så mätt och mådde illa. Såg även en kass film jag inte kommer ihåg namnet på. Jag satt och lekte med Roberts iphone istället för att se filmen.

Produktionsträff i fredags (dvs P-fest för alla andra), trevligt att surra på med alla! Dock vet jag inte vad som hänt, de två team man kan tänkas som mest partyglada var väldans avslagna?! Är det juletiden? Börjar folk bli gamla? Ingen aning, det enda som går att konstatera är att en klar majoritet av gänget for hem när bussen från Kaptensgården parkerade i stan kl 20:45. Endast en handfull tappra själar fortsatte kvällen på Allstars - bara tjejer, framförallt i de högre åldrarna. Jag och Robert hade tänkt oss några öl/cola ute men efter ett X antal gäspningar sällade vi oss till pensioklubben, gick hem till soffan och såg slutet på Idol. Tycker ändå jag har anledning att vara kvällstrött och inte fullt så party party. Tss.


Vi fick som sagt laga vår egen mat, indelade i fyra grupper (såklart lyckades jag och Robert komma i samma grupp trots 1-2-3-4 räkning). Jag ligger hårt åt köttet, min nya diet.

Jag måste börja röra på mig regelbundet, promenader räcker gott. Känner att denna ständiga hunger inte är bra för formen. Jag ska äta ordentligt, jag ska gå upp i vikt - men vi behöver inte överdriva. Skulle jag leva enligt filosofin "Jag äter vad jag vill, när jag vill - för jag är gravid!" skulle jag ständigt gå omkring med en bullpåse och småsmaska, beställa pizza on a daily basis och få mängdrabatt på babybel. Den sistnämnda är min nya craving (förutom blodapelsiner, ä n t l i g e n finns dessa sura frukter i butik! Som jag har längtat en hel graviditet!), tack och lov slagit ut äckelkorv och äckelbacon. Annars undviker jag fortfarande allt som är fullkorn och älskar kött. Typ.


Delikata små ostbollar... Försöker begränsa till en per dag ;-)

Nu ska jag gå och störa Robert i hans tv-spelsgeekande för en söndagspromenad! I övrigt på dagens schema står det baka, koka lingonsylt, plugg och slutligen adventsmys hos mamma och pappa!

Take care!

Kommentarer
Postat av: sanna

oohoo, mysigt, snart är du ju halvvägs! hade ni varit på ul? isf, vet ni vad det är eller vill ni ha en överraskning? om och när vi förhoppningsvis är gravida igen tror jag vi väljer surprisealternativet faktiskt, vet jättemånga det visat fel för. jobbigt :)



ååh, har blodapelsinerna kommit nu?! är det sant?! öh, nämen då hänger nog jag på låset imorgon då ;)

2009-12-06 @ 20:48:59
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0