update

Läget på förkylningsfronten är oförändrat. Tyvärr. Det blev bättre, sedan sämre igen. Hur gör man då för att klara en dag med redovisning och opponering? Jo, man förbereder en riktigt hälsosam morgoncocktail bestående av mängder med kaffe och alvedon. Lägg sedan till en halvtimme framför spegeln så kan det åtminstone se ut som att du är laddad. Synd bara att fasaden faller efter några timmar. Hursomhelst. Detta gjorde jag imorse, for sedan till skolan, höll våran redovisning (gick okej, varken jättebra eller dåligt), opponerade på en annan grupp innan jag tackade för mig vid lunchtid och slängde in handduken för dagen. Kändes trist att lämna gruppen inför eftermiddagens andra opponering, men fanns tyvärr inte mycket att göra.

Fördelar: redovisning avklarad - check. Opponering avklarad - check. Nackdelar: min mage känner sig för stunden brutalt misshandlad och jag försöker undvika att spy. Känns ungefär som att gå tillbaka en 3 veckor i tiden då preggoillamåendet fortfarande spökade. Been there done that.

En annan bra sak är att vi fick tillbaka ena rapporten och förutom lite småfel som stavning, vissa ord etc var det ingenting vi behövde fixa till. Thank God. Väntar med spänning på nästa och hoppas på liknande resultat där!

Nu är det bara ett orosmoln kvar, ett stort sådant: tentan. Uuhh. Intensivpluggning 24/7 efter bästa förmåga gäller hädanefter. Kommer knarka koffein och socker för att kunna prestera kortsiktigt. Känns verkligen som att det inte är meningen att jag ska göra/klara denna tenta - första gången fick jag käppar i hjulet både vad gäller pluggning och själva tentan pga illamående, denna gång blir jag däckad av en förkylning lägligt inför plugg och tenta! Vad är meningen med det? Läser jag fel program månne?!

Nog om skola.
Bebis och jag är nu i graviditetsvecka 18 (17+1). Fröet börjar roa sig med kullerbyttor och tränar sina andningsmuskler. Skelettet börjar hårdna. Något som är rätt gulligt är att bebis kan börja känna skillnad på sött och beskt. När jag äter något sött surplar liten mer fostervatten, äter jag något beskt grimaserar h*n istället.

Jag kan inte bestämma mig för om tiden går toksnabbt eller galet långsamt. Ena stunden känns det som att maj är ett liv bort och jag aldrig kommer få snutta på vår bebis. Nästa känns det som att vi ständigt läser om nya veckor, "Nu är det måndag igen - dags att läsa!". Vilket tyder på att veckorna går läskigt snabbt trots allt.
På måndag är det ultraljud, kommer bli spännande! Hoppas fröet sköter sig och visar vilken "sort" vi har där inne. Vi vill alltså ta reda på kön. Om det går att se och om sköterskan vill tala om det.


Våran amaryllis har börjat slå ut. Vi hade beställt utslagna blommor till julafton, lite tidig leverans alltså. Men förhoppningsvis blommar den länge! Det är det enda jag kan säga om julen för stunden, helt för fokuserad på skolan för något annat. Men tände adventsljusstaken till frukost och försökte ladda mentalt. Sedan blir det julstämning deluxe på fredag då det ska spelas julskivor på repeat, bakas pepparkakor och klappar slås in.

[ Jag längtar tills denna vecka är över och jag får jullov ]

Nu däcka ett tag och hoppas illamåendet försvinner, ladda om batterierna, koka mer kaffe och börja tentaplugga!


Take care!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0