detox day 2

Dag 2 av detoxen, jag klunkar vatten för fullt och knaprar i mig persikor till höger och vänster (blivit helt besatt av dessa små ludna frukter). Igår hade jag konstant huvudvärk hela dagen vilket jag vet hade gått över på ett kick om jag fått en kopp kaffe. Men icket, härdade ut. Bättre idag, huvudvärken har kommit i omgångar men inte lika ihållande.

[ kaffe, kaffe, kaffe...........]

Haft en effektiv dag idag, började starkt med morgonpromenad m. Johanna runt sjön. Efter det plockade jag i ordning här hemma, rensade papper, kläder, rengjorde köket etc. Vid 13-tiden till Kulturens hus för fika (läs; rött thé för mig, wienerbröd och kladdkaka för dem) med Ida och Åse, två vänner från förr. Uppdatera läget innan de drar söderut igen för skola! Även hunnit med att laga lunch (broccoli-och fänkålssoppa) och handla på Willys!
Well, det är vad jag kallar effektiv dag! Just därför tänkte jag ägna resten av dagen åt att inte göra någonting. Läsa, dega i soffan... Detox bygger ju mycket på avslappning, så därför ska jag finna lugnet under eftermiddagen.

Alltså detta med varma grönsaker... Not my piece of cake! Skulle egentligen ha ätit ugnsstekta rotsaker till middag, men efter broccolisoppan känner jag att mina smaklökar inte pallar mer varma grönsaker så istället blir det en coleslaw med valnötter! Mmm! Jag som verkligen älskar kalla grönsaker och rotsaker har extremt svårt med varma, vare sig det rör sig om ugnsstekta, kokta eller stekta i panna.


Kvällsfika med detoxthé

Var förbi bibblan en sväng idag, skulle låna en bok till skolan som jag igår kollade fanns inne. Inga lotter för mig idag eftersom den nu var utlånad! Buuhu... Blir en saftig nota detta med böcker, och behöver man alla?! Hur ska man veta??

Nu ska jag dyka ner i soffan och förbereda mig mentalt för morgondagens inskrivning, pirrigt....! Iiiiih!

Ps. Robert finner sig förvånansvärt bra i detoxandet, hittills är det mest jag som gråter krokodiltårar över den torftiga maten. Ds.


Han tar gårdagens paprika-och purjolökssoppa med ett leende

Take care!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0