sovmorgon

Jag vet inte vart man drar gränsen för sovmorgon, att börja kl 15:45 är väl mer som att.. Ja.. Nä jag vet inte, sovmorgon är det ju på sitt sätt även om sovmorgon för mig är längst till 13-snåret.

Hursomhelst. Hade ställt väckarklockan på 09:30, den ringde, jag stängde av den och sov en timme till. Tanken var att jag skulle gått upp och tagit mig iväg mot gymmet för lite bodypump. Men icket. Inte omöjligt att jag far iväg trots allt, men då för gymmaskinerna.

Igår var jag och Robert ut på en mc-tur i finvädret. For först mot Rutvik där vi testade slå lite bollar på golfanläggningen som ligger där. Kände inte av några brinnande golf-skills, blev mest sne för att jag inte fick in rätta svinget och ett lass med gubbar stod och kollade på mina tappra försök. Vadå press?! Efter den smått misslyckade golfdebuten fortsatte vi mot Sunderbyn där vi tog färjan över till Avan, innan vi styrde hojjen hemåt. Jag älskar att göra små utflykter, se natur, landskap, hus. Blivit på tok för lite av den varan i sommar, tur att det blev en sväng nu, även om det mer känns som höst än sommar i luften (kändes minst sagt igår på hemvägen, då vi åkte i skuggan. Dröjde inte länge innan känsel i fingrar och ben var borta!).



Imorgon är jag ledig! Helt underbart! Jobbar ju helgen, mindre kul men vad tusan. Money money. Skönt att vara ledig en vardag ibland. Då ska jag baka. Jag ska laga en veg. paj. Jag ska fixa ihop ärtsoppa. Och fylla frysen!!!! Sedan ska jag sätta mig med näsan i skolboken, börja arbeta mig igenom naturkunskapen. Var på intro i måndags, ca 1 timme. Rastlösheten tog knäcken på mig, hur ska jag någonsin lyckas sätta mig i skolbänken igen??? Kan ju i och för sig ha att göra med att kursen är det ointressantaste jag skådat på länge.

Det känns det som att livet rusar på för fort, obestämbar känsla. Vet inte hur jag ska bromsa upp. Hinna med allt och alla. Satsa fullt ut på träningen. Äta bra. Uttrycka mig själv i ord eller bild. Uppleva kultur. Jag vill!! Ska nog skriva en "Viktigt för mig"-lista när jag kommer hem. Kan det helt enkelt vara så att jag vant mig vid att vara singel, att helt och hållet själv disponera min tid precis som jag behagar?

Nä dags att börja knata mot stan, blir promenad eftersom storasyster har bilen. Får gå till jobbet, plocka upp Robbans bil, fara på Kvantum (handla inför morgondagens bestyr) och sedan styra hem mot mitt kära Bergnäset som jag inte sett på ett tag!

Förresten! På fredag kommer lil'sis hem efter sin London vistelse! Yey!!!!! :D

Take care!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh fy bubblan va grön av avundsjuka jag är när jag hör att du är ute och åker HD. :)

Blir ju så när man inet är singel, tiden ska som räcka till till alla.. ;) :D, men det är ju mysigt åxå?!

2008-09-10 @ 13:22:36
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: emelie

vd f*n gör du uppe så tidigt på din sovmorgon! telefonen min piper vid åtta när ett sms från dig ramlar in! ojojoj...snart ska jag till nk-lektion, tror du jag har lite ångest??!!! fattar NADA! Alla andra verkar helt vara med på svängarna om atomer, vätejoner, rita upp bindningar etc. JAG DÖR!

2008-09-11 @ 08:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0