Zombie

Det måste hända något. Nu. Mer än lovligt less på att knega dagarna i enda på supporten. Statistiken ligger i botten, väntar bara på att chefen ska begära ett samtal. Och efter jul är det dags för även våran avdelning att börja sälja i skarpt läge. En huvudanledning till varför jag lämnade kundtjänst var just att slippa ifrån säljet, eftersom det inte passar min person att sälja. Men attee. Sista veckorna har varit riktigt kämpiga, brukar ju komma och gå lite grann men nu känner jag nog nog nog.

Vem kan göra något åt situationen? Chefen? Föräldrarna? Du? Nej och åter nej, finns bara en person och den personen är jag. Summan av kardemumman: take me away! Så nu sitter jag och frenetiskt letar utbildningar inför våren, eftersom arbetsförmedlingens utbud inte verkat alltför lovande av det jag sett under sista halvåret. Känner på mig att det både bjuds på jobb och utbildningar på annan ort. Men om jag vill bo kvar i Luleå ett tag till? Vad gör man då? Verkligen lusläst utbildningarna som finns här i Luleå, Rättsvetenskap och Statsvetenskap är väl dom som verkar mest lockande med den behörighet jag har i dagens läge. Dock inget jag skulle valt i första hand om jag fick styra orten hur jag ville. Men är jag redo att flytta till exempelvis Uppsala, tränga in mig i en studentkorridor och leva det glada studentlivet? Det känns ohyggligt avlägset.

Och dietist... Mitt älskade dietistprogram. Realistiskt så kommer jag inte hinna läsa klart Nk B i tid, missar därmed intagningen som är till våren. Vänta ytterligare ett år till på att söka in??? Pensionen knackandes på dörren.

Vad göra, vad göra. Om jag inte startar eget företag (smart idé.. and then?), hoppas på lyckan med triss (TV4-soffan here I come) eller börjar panta burkar på heltid (hur många 50-öres tomburkar går det på en månadshyra?).

Need guidance from above.


Kommentarer
Postat av: E

baby come to orsa och gangstra med mig! vi kan hitta jobb till dig hära :)

2008-10-06 @ 20:52:13
Postat av: E

I miss U boo

2008-10-06 @ 20:52:51
Postat av: Jenny

I know what you are talking about, det gäller att "tänka uanför ramarna" . Man kanske måste tänka långsiktigt. Och våga lämna trygga Telia.

2008-10-06 @ 21:42:36
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag tänker precis som du, jag älskar lule, men jag tycker att det är dags att lule ger lite fler möjligheter......!

2008-10-07 @ 12:01:29
Postat av: Elin G

Usch vad svårt...!

Har du kollat på några distansutbildningar? Finns ju en hel del olika program att läsa på distans, har dock inte så bra koll på vad eller vart.. Men det är ju en möjlighet för att plugga nåt som inte finns i Luleå men bo i Luleå, och fara iväg på träffar nån gång då och då.. =) Universitethoegskola_3501.html" rel="nofollow">http://www.studentum.se/DistansUniversitethoegskola_3501.html

Här finns lite olika distansutbildningar, verkar inte finnas nån dietist dock..



Annars, jag tror medelåldern att söka universitet är typ 25 år.. så du är ju faktiskt inte såå gammal =P Eller låt säga att det går ännu längre och man är färdigutbildad vid 35, då har man fortfarande 30 år framför sig i arbetslivet..!



Har du funderat på folkhögskola, konstkurs i Sunderbyn kanske? ;)



Men som du sa, det är ju bara du som kan bestämma och känna efter vad som blir bäst, även fast man ofta önskar att nån kunde komma och säga "Det är är precis DET HÄR som du ska göra, det här passar du bäst som, gör så så blir allt perfekt!"...



höhö.. öhm ursäkta för världens längsta bloggkommentar=P Men lycka till med fortsatta funderingar och planer!

2008-10-07 @ 12:13:37
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Elin G

aha, testa www.studentum.se så kan du söka själv, där finns alla olika utbildningar samlade, inte bara universitet.. =) Jag har inte sökt nånting till våren än, funderar på det men har inte bestämt än.. =P

2008-10-09 @ 16:58:56
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0