Kattmamma


Vet ni vad? VET NI VAD?? Jag ska bli med katt!!! Är helt lyrisk, känner mig som en hypad studsboll hela jag.

Så här ligger det till: Sedan i somras har jag funderat på att bli stödhem för katter som behöver komma in i värmen och få mat/kärlek. Man tar hand om katten tills dess att ägaren hör av sig, eller en ny ägare tar över. Kan handla om allt mellan 3 dagar och 3 månader. Har dock inte kommit till skott att anmäla mig.

Nu slumpade det sig så att Jenny på jobbet, som redan adopterat två små barn från katthemmet, mailade åt mig igårkväll. Hon var tillfälligt stödhem åt en tredje katt, men kände att det blev för mycket. Så nu ska den damen flytta in hos mig! :-D

Helt underbart! Ska anmäla mig för ännu en katt, ser helst att det är två samtidigt så de får sällskap när jag jobbar.
Så nu ska jag gå och kattanpassa mitt hem, måste ta ner lite prydnader innan jag vet vad det är för misse som kommer (lugn som en filbunke eller blomkruksrivande virvelvind???).

Detta är ett jättebra sätt att få ha katter i sitt liv, då det finns så mycket hittekatter som ansvarslösa människor (läs förbannade idioter) lämnar ute. Behöver få någonstans att bo i väntan på ett "riktigt" hem. Och för mig, som inte vill binda upp mig 18 år framöver då jag inte är stadgad nog, så får jag ändå ha katter i hemmet.

Fortsättning följer.. Om inte något oväntat hinder dyker upp.

image80
Kolla vilken snygging! :D

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, jag är också lyrisk/hyper tack vare det där, så jag kan föreställa mig hur du är sis! :D
Är riktigt stolt över dig =)

2008-01-27 @ 15:06:19
URL: http://alveriff.blogg.se
Postat av: emelie

Men hur ska jag våga hälsa på dig då du har mean cats hemma?? *när Sara inte ser klöser de ut ögonen på Emelie, eller borrar in klorna i mina ben* HAHAHAHA Skaffa en trogen liten puppy istället *blink blink med hundögonen*

2008-01-27 @ 15:56:58
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: Elin

ååå vad kul =) låter ju jättesmart att kunna ha katt utan att binda upp sig, som du skrev. Hoppas allt går bra med lillkissemissen, ska bli kul att få höra hur det går ;-)

2008-01-27 @ 17:54:38
URL: http://eling.webblogg.se
Postat av: emelie

Näää.. hundaj djäglar inte.. de är ju så tööööta..och de luktar inte lika mycket firre som katter!! hahahahahha

2008-01-28 @ 16:40:30
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0